Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet Explorer problem

Internet Explorer problem

Har fått två märkliga problem...

Det första gäller Internet Explorer 6. När jag surfat en stund och sedan stänger programmet så går det inte att öppna IE igen... IE ligger kvar i processer (aktivitetshanteraren) trots att jag stängt programmet och ju fler gånger jag försökt öppna IE ju fler processer med iexplore, vilket till slut gör att datorn segar ur fett och inte går att avsluta utan att trycka på datorns reset-knapp...Hjälp! =)

Det andra problemet gäller Outlock express 6. När jag stänger Outlock med "krysset" har jag inga problem (vad jag vet) men när jag går in i arkiv och väljer avsluta får jag programfel: MSIMN.exe har generat ett fel och kommer stängas av Windows...

Har dessa två problem ett samband kanske?

Skulle bli mycket tacksam för förslag till åtgärder!

Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

det som förmodligen händer är att du får två IE processer att starta samtidigt. och det kan bero på flera orsaker.
Det första du kan testa är att starta IE från en annan genväg.
och se om den beter sig lika.

Det andra är att vi har en tråd om just detta problemet tidigare
så den personen kanske kan hjälpa dig till rätta.
Nej, så är inte fallet.... jag kan surfa ett tag och när jag stänger IE så avslutas inte processen... och det handlar bara om en IE-process. Har provat starta från olika genvägar, vilket inte hjälpte...

Vet du möjligen vad den andra tråden heter? Letade runt innan jag skrev denna men hittade ingen som passade riktigt...

Tack för svar!
ett kan vara detta
http://support.microsoft.com/kb/258034
Annons
Nope, inte det heller, har provat den också... Har kollat och provat det mesta på Microsoft men inte hittat något som fungerar tyvärr! Mina misstankar är att det är något annat program som använder sig av iexplore eller nåt... fast jag har inte lyckats lokalisera vilket i så fall. En annan konstig sak som händer med just outlook är att om jag byter identitet så får jag samma Msimn.exe fel... tyder detta kanske på något galet i registret? Har provat att ta bort och omistallera både IE och OE utan framgång... slänger snart ut datorn =)
Du kan mycket väl ha ett virus eller blivit hiijackad.
Men innan du fortsätter kan du tömma alla IE caschar även de som är lokalt
OE använde räven IE-s caschar så en corrupt sådan kan ge konstigheter.
Men det kanske du redan har testat.
Ett förslag från tjat-guben igen

Om du har en "backup-kopia" av C:\-partitionen från före dessa problem uppstod så kan du göra en återställning av datorn,

Jag har då och då råkat ut för diverse problem (kanske mest för att jag håller på och provar olika saker med datorn hela tiden) och när det inte går att få ordning på datorn igen så gör jag en återställning ("restore") från en "backup-kopia" och tjao, tjao allt fungerar som det ska igen.

Har man inte gjort någon "backup-kopia" går det ju inte att göra en återställning. . Men jag tippsar om det här i allafall för det löser så många problem och man slipper hålla på och leta och jaga efter eventuella virus, spy-ware, mm som ev. har slagit till i datorn.

Jag misstänker också att fler och fler program i sina uppdateringar har infört olika slags spärrar och dylikt som kan ställa till problem. . Sådant här är det ju inga expetrer som kan svara på (för de vet inte heller) men man (åtminstone jag) kan ju misstänka att sådana saker kan ställa till med diverse tidigare okända problem. . Och då är det enkelt att bara kunna göra en återställning från en "backup-kopia".
axe!

Du måste snart har lärt dig att ju mer man bråkar med datorn, ju mer krånglar den. Du kanske skulle köpa en sandlåda och några plastspadar att leka med i stället. He,he
leiake !

Som jag uppfattar det så har du uppenbarligen mer känsla för sandlådor än datorer. . Du satt ju som du själv skrev i sandlådan och grävde några dagar. . Förmodligen är det därför som du ofta kommer med (som några kanske tycker) "roliga" kommentarer. . Eller beror det på att du bor i part dille.

Men fortsätt med det du.
må så vara att det är ett rent nöje att följa denna urspårande debatt men jag ser ju gärna att man återgår till mitt problem istället.
antubis:

Fråga Göcke, han kan nästan allt!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem