Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Upplevelser i livet

Upplevelser i livet

Jag satt och kollade på ett avsnitt av Scrubs där de har gjort en lista på saker som man måste hinna med under sin livstid för att inte ångra något när man blir för gammal för att förverkliga dem.
Det fick mig att fundera lite på, vad som är viktigt här i livet och vad jag absolut inte skulle vilja missa att uppleva. Det är svårare än man kan tänka sig att sätta ihop en sådan lista. Antingen blir det för stora saker eller för små.
I avsnitten tar de bland annat upp saker som; lära sig ett främmande språk, gå upp i eifeltornet samt besöka ett asiatiskt land.

Nu tänkte jag av nyfikenhet se vad andra personer anser att man måste ha upplevt/gjort någon gång under sitt liv. Det behöver inte vara något man gjort eller planerar att göra, men känner att man borde hinna med.
Regel: En grej per person (till att börja med)


Jag börjar: Bo i ett främmande land.

(Är väl medveten om att detta kan vara helt ointressant för många, men jag vill gärna ha idéer)
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag fortsätter:

Förstå meningen med livet
Jag skulle vilja sitta i en stuga (varmbonad givetvis) långt uppe i norr på kalfjället. Det skulle snöa o storma runt knutarna och det skulle finnas ordentligt med ved. Jag skulle inte vilja var ensam, så hunden måste med.
Det är en dröm som jag skulle vilja förverkliga innan jag flyttar högre upp.
Det var svårt men..... att hitta mitt drömyrke el rättare sagt få möjligheten att arbeta med det som jag skulle vilja göra. Låter kanske konstigt men än har jag inte hittat drömyrket.
Annons
En fin upplevelse vore väl att få en ny dator i present på sin 100-årsdag
Mest av allt skulle jag vilja leva tills mina barnbarn vuxit upp, och se att de fått bra jobb, och att de lever ett lyckligt, harmoniskt familjeliv.
Om man räknar bort alla "Självklara" saker, som hälsa, trygga barn, och det som alla önskar sig, och istället fokuserar på enskilda upplevelser....

Då skulle jag gärna vilja köra Formel 1 på Monza, gärna en Mclaren om det går att lösa......

Jag antar att det var något sådant som menades i tråden ?

// x
Jag vill inte hamna på hemmet en dag och ångra att jag inte korsat den amerikanska kontinenten på MC. Det skulle också vara roligt att minnas hur det var att till häst driva boskap i Montana
Xenix: Det var precis så som menades. Hälsa mm önskar vi oss alla. Här tillät jag mig vara mer ytlig
Okey, nu vet jag vad som menades. För min del skulle jag vilja leva ett långt lyckligt liv med min nya hustru Tina Turner, det gäller bara för henne att hitta mig.
Jag skulle vilja korsa den Afrikanska kontinenten i Jeep, föredragsvis med en Landrover eller en Nissan Patrol, anpassad och utrustad för ändamålet.
Inte ensam, utan med några kompisar...det skulle vara ett äventyr !

Tyvärr så kommer aldrig detta att bli möjligt beroende på vissa omständigheter, så man får nöja sig med en bedrift som med mina mått inte är oäven bara den....95' cyklade jag runt 35 mil i Skåne, i de hiskeliga Brösarps backar där man var uppe i 70 knyck på en ranglig, fullpackad cykel, eller i en påtaglig motvind över de vidsträckta fälten...och allt när vi hade en rejäl värmebölja.
Det var också ett äventyr, om än campingplatser må vara bra mycket mer civiliserade än fritt ute i den Afrikanska bushen...

//Breeze

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem