Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad har sonen fått i sin dator?

Vad har sonen fått i sin dator?

Min son har fått något skit i sin dator. En svartvit bild av en liten kines som ständigt hoppar upp. Jag fick en liknande sak en gång men fick bort det med Ewido online scan. Men här hittade det tre stycken medel farliga saker men kinesjäkeln är fortfarande kvar.
Har någon erfarenhet av detta?
Behöver hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 9
Tryck crtl+alt+delete
sen processer

om du har möjlighet, ta en screendump och lägg den i IS bildarkiv så kan jag se vad du har för program igång i bakgrunden.
Det är troligtvis ett program som går i bakgrunden som då kan ses via aktivitetshanteraren. Det blir lättare att få bort det om man vet vad det heter och hur det beter sig.
ok jag ska prova göra en dump, återkommer snart
nu har jag 2 för at du ska se allt, ska jag lägga dom inne i Bildgalleri bara menar du?
Annons
Ja "Klicka här för att ladda upp en bild (max 100 kb) »"
annars kan du skriva upp alla processer du har igång, när den där gubben hoppar omkring.
Jag förmodar att du har kört antivirus
Testa även spybot Search & Destroy, om du inte har gjort det.
Sök på google för deras hemsida

Det är vad jag kan göra åt dig nu, eftersom vi inte vet namnet på elakingen
Ja nu ligger dom där inne. Min dump 1-2 heter dom.
Ja du får gärna kolla om du ser något. Här har inte kineskraken visat sig, men det är ju ingen garanti för at jag fått bort honom.
Ser inget speciellt där. Är det vid speciella tillfällen den syns, försök att komma underfull med när det syns.
Det kan vara något som han själv drar igång. För nu såg jag inte något som skulle vara nått bus
är det inte office assistenten som ploppar upp , och standardgubben är utbytt till en annan.
Nu har den inte visat sig så jag håller tummen att jag fick bort den, men den ploppade upp helt oberoede av vad han gjorde i datorn.
Göcke: Bilden på kinesen täcker hela skärmen när det kommer.
Jag hade lika dant för ett år sedan, då var det en bild som såg ut som en död människa och den kom upp blixtsnabbt. Å jludet i högtalarna var inte att leka med. Om den så ploppade upp 40 ggr/dag så blev man lika vettskrämd varje gång. Den här kinesen är lika dan men inget ljud.
ok Fibblan, det låter inte roligt.
hoppas att du får bort skräpet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem