Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Direct connect

Direct connect

Hej!

Jag har hört talas om att det är OMÖJLIGT att spåra fildelare på DC++!!

Stämmer detta???

Någon som vet?

Antal svar på detta inlägg: 10
Glöm det Bubben, det går att spåra, bara att vissa saker kan vara svårare än andra. men de som jobbar med att spåra i
riktig bemärkelse har så avancerad utrustning så det kan förmodligen bli en riktig rysarfilm av det. men de är förmodligen inte intresserad av dej.
Ta bara din dator, den strålar ut så mycke radiovågor
(elektromagnetisk) så det är inte svårt att se vad du gör om man vill. lika så din skärm.
att sen pussla ihop de binära strängarna på internet borde gå
även om paketen går olika vägar eller är krypterade.

Hej Göcke!

En kompis till mig säger att det är HELT omöjligt!!!

Och jag vet att det sprids en hel del barnporr på DC/DC++

Därför tycker jag att det verkar JÄTTEKONSTIGT att han säger så!!!

Hmmm...

Jag har hört talas om snifffers..vad är det?
Göcke:

OBS! JAG HATAR BARNPORR!!!
Annons
Göcke:?

Jag fick ju inget svar..!
Godmorgon!

Hur som helst...

Göcke har rätt!

Inget är säkert idag!

1. det du kan göra på DC är att se att du är uppkopplad mot en DC hub kolla att din trafik är hög = du är haffad....

2. de loggar in på en hub du är där de kollar vad du delar ut.. de kollar så det är äkta grejer. de plockar ditt ip = du är haffad.

elektromagnetisk strålning från skärmen. ROFLMAO
hur gör man då med musen och tangentbordet? de strålar ju åxå? och inte nämna precis alla andra elektriska produkter du har i hemmet?
och nä det är inte radivågor... du har ingen radisändare inbyggd i datorn... isånnfall skulle du behöva tv licens på den ;)

att köra packet sniffing är inte specillt svårt det är bara välja ut vad du vill sniffa så kommer det oftast i klartext... andra fal krypterat då får du jobba lite mer sedan är det knäckt...

kan komma med mer grejer sen varför det där med emf och ems inte skulle funka... :)
Bubben , ha inte så bråttom , måsste sova emellanåt också.
Rob tv-licens betalar man för att få se kanal 1 och 2 om man inte skollkar från det.
elekromagnetisk strålning (radiovågor) får man från all elektronik mer eller mindre.
men det har egentligen inte med Bubben's fråga om att spåra fildelare. men kan användas i vissa fall för att se vad en person gör bakom skärmen.

Rob har nog koll på det där med hub och dylikt mot DC++, skälv så sysslar jag inte med dylika ting.
Hej!

Jag använder varken kazaa eller DC, men ville bara kolla om min kompis ljög och vad som är sant eller inte.

Dessutom är original ALLTID av bättre kvalitet när det gäller musik och filmer tycker jag ialla fall..

=D
Frågar man inte så får man inget veta, tekniken bakom fildelning är ju alltid kul att veta något om. men så tror vi ju rätt mycket , även jag. och sätts det på pränt. så sprids det fort på nätet.
Läste föresten lite om kryptering under 2:a vkriget. och hur de knäckte varandras koder. När japanerna hade knäckt amerikanernas kodnyckel så tog de navajoindianernas språk till hjälp. som tydligen skall vara ett språk som man bara kan
förstå helt om man är uppväxt med det.

Kan rekomendera att googla lite på "packet sniffing" ,
"packetsniffing" så kan man läsa lite om hur man gör för att
se hur datapaketen far runt i cyber rymden.
Bubben: Ingenting är omöjligt, din kompis har fel. Att spåra folk på DC är jätteenkelt, folks IP nummer finns fullt synliga.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem