Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Någon som kört tvilling med Viasat

Någon som kört tvilling med Viasat

Jag har en fråga som den som känner sig kunning på området får gärna svara. Jag har beställt en ett s.k. tvillingabonnemang av Viasat, men hur funkar det egentligen. Är det en massa kabeldragningar från microhuvudet eller hur går det till för att köra två TV-apparater från samma dekoder?
Fördelen med denna dekoder är främst att man slipper reklamen och att man kan gå tillbaka för att kolla på det man missat. Ni som är hemma på denna nya teknik kan väl fylla på med både för- och nackdelar!
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag är oxå intresserad, har funderat på att skaffa digitalbox eller parabol men kan i princip inget om det. Fördelar , nackdelar mm?
Hej Vilma och loan

Vi kör med ett tvillingabonnemang, vi har det ena vid stugan o det andra inne i stan.
Det går även lika bra att ha båda i samma hus/hushåll.
Du får två boxar o drar två kablar, en till varje box från parabolen, fördelen är att man kan se på varsin kanal och att man kan ha dem på olika ställen.
Vill ni veta mera ring viasat eller gå in på deras hemsida, de är väldigt hjälpsamma, har varit mot oss i alla fall, i annat fall ta reda på vem som leverar i er stad o gå dit
Vi har en sk PVR- digitalbox som kopplas till anntenuttaget i vägg o tv. Jag är jättenöjd med den, fördelen är att man kan spela in på 2 olika kanaler o se en på en tredje samtidigt. Plus andra finesser o tv-bilden blir bättre. Vi har även en kombi video/dvd o kan spela in en på 1 kanal till. Nu är det så att vi måste ha en box för våran husvärd har tagit bort nästan alla kanaler från utbudet, vi får hyra en så sk allemansbox el köpa en digitalbox. Eftersom vi har 2 tv-apparater måste vi hyra den boxen oxå men på den kan man inte spela in på en kanal o titta på en annan. Kortet får vi till allemansboxen mens vi får betala för kortet till digitalboxen genom hyresvärden.
Eftersom vi tittar mycket på tv har vi inget val annars hade vi bara haft tv 1 o 2 tv 4 o dansk 1 o 2 o några andra som man aldrig tittar på.
Snacka om att utnyttja sin makt över hyresgästerna.
Annons
Är man lite datorkunnig så kika lite på dreambox eller relook 400s. Då kopplar man in boxen i sitt nätverk och streamar till en annan box i nätet. Går utmärkt och man slipper dubbla kortavgifter/abonnemang. Är lite osäker på om det går med relook men dreambox är det inga problem med, men det kräver en del mekande och kunnande. Körs under linux f ö.

Både dreambox och relook har dubbla tuners och hårddisk så man kan spela in två program samtidigt som man tittar på en annan inspelning...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem