Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Fråga till moderator

Fråga till moderator

Om man nu inte fattar vad en medlem menar med sin fråga. Den är alltså
fullständigt obegriplig för 99 % av medlemmarna. Är det då meningen att
man skall bli trakasserad av vissa herrar som tror att dom kan allt.

Jag vill inte bli ovän med någon på Forumet, men det måste väl finnas gränser.

Hucke heter en och tejadu heter en annan. Dom gillar inte mig. Men
enligt Forumets regler, så är detta regelvidrigt.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Där är du ute och cyklar leiake men du får nog rannsaka dig själv lite grann här.
Det jag retar upp mig på i ditt fall är du är inne och petar i trådar du inte har någon koll på och skriver inlägg som inte för tråden framåt.
Men det verkar som du har skrivklåda i fingrarna.
Tex. i spanska vintråden gjorde du inget klokt, varför dissa folk som gillar spanska viner?
Bara för att du själv inte dricker vin och verkar tycka det är snobberi att gilla sjysta Riojor.
Nä tänk efter lite innan du petar på tangenterna i fortsättningen.

Huckleberrry:
Va inte sån, du verkar ha en bra inställning och dessutom är du en av de få som har koll på datorer och dina tips & lösningar är oftast klockrena.
Ps.
leiake det blir lite mycket pajkastning här.
Men forumreglerna säger att skriv inte om du inte har en lösning eller kan föra tråden framåt.

Så jag undrar vem som bryter mot forumreglerna??

Så här står det:

Driv diskussionerna framåt
Lite andra viktiga rekommendationer, för att hålla kvaliteten på trådar uppe. Om du inte har något konstruktivt att säga så säg inget. Att skapa inlägg för skapandets skull leder ingenstans. Skriv kreativa inlägg som flyttar frågan framåt, istället för att bara säga emot. Motivera dina åsikter och tänk till innan.

Nu har jag själv brutit mot en annan regel men det må vara hänt.
tejay4u !

Hade jag förstått att det var en hemsidas adress, som skulle länkas vidare
hade jag inte lagt mig i. Men nog verkade det onödigt krångligt. Men hoppas
han får till det. Jag har bett om ursäkt till alla inblandade. Där ingår du oxå.

Om du visste hur mycket vin jag har konsumerat i mina dagar, så skulle du
inte tagit upp detta ämne. He,he

Men jag måste få säga vad jag tycker. Jag tycker det är lite överdrivet.
Man får inte göra reklam för alkoholhaltiga drycker i Sverige, men i TV går
det tydligen att kringå detta förbud. Dom favoriserar vissa märken. Då är
det nära till mutor.
Annons
Humor är kul överallt utom när det gäller "dator och internet"
där är det allvarliga saker det rör sig om Då gäller det att veta
vad man pratar om (eller åtminstone tro att man vet)
Annars kan det bli svårt för frågeställaren att förstå vilket
som är skämt eller allvar
Huckleberry!
Sådana som Du behövs i Forum. Sansad, klok och intresserad av olika ämnen, duktig på att formulera tankar i ord.
Stanna kvar, snälla
Poppo!

Sansad?? Jag tycker han är arg som ett bi !!. Men annars håller jag med dig. Mycket duktig ung man. Hoppas han inte hoppar av, för då känner
jag mig skyldig.

Huckleberry!

Om du tittar i smyg nu, så tänk på att du gör mig ledsen om du hoppar av.
Visst kan man väl "få vara arg som tusan".
Jag anser dock att man ska kunna diskutera det mesta och att Forum ska ha "högt i tak".
Personliga påhopp anser jag däremot inte vara acceptabla. Var och en måste få ha sin egen åsikt utan att bli "påhoppad".
Poppo: Håller med dig det måste vara ett högt tak helst kyrkotak . Vi har så olikt tänkande o alla måste få vara med på en hörna.
Okej vi ska kanske inte svara om vi är helt okunnig i ett ämne. Men vem avgör det egentligen, jag kanske tror att jag är kunnig o svarar ska jag då bli påhoppad för att mitt svar inte var riktigt enligt andra?
Vem som har rätt eller fel i den här diskussionen kan man ha åsikter om, det här inlägget för inte tråden framåt, men det är f_n så kul att läsa om era synpunkter. Det ljusar upp vintermörkret lite.
Det är inte alltid lätt att fatta vad en skribent menar i en viss fråga, och det är heller inte lätt att själv ställa en fråga skriftligt så att andra fattar vad jag menar. Det är svårt att förklara ett problem skriftligen. Men det finns några här på forumet som är experter på att fatta frågeställarens problem och kan svara på ett föredömligt sätt, eller få fram mer information från frågeställaren så att tråden kan föras vidare och i många fall leda till en lösning som ju var meningen från början.
Man ska inte sabba en tråd för att man inte fattar frågan, man kan på ett sakligt sätt fråga om. Om fem personer i IRL diskuterar en fråga och en av personerna inte fattar frågan så säger väl den då -hur menar du, kan du förklara problemet en gång till?

Och som Vargo skrev, humor är kul, jättekul men det passar inte in i alla trådar.





Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem