Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Miljömuppar

Miljömuppar

Ser på tv4 morronnyheter Där en Stael von Holstein står och pratar om skatt på flygbränsle, skatt i skandinavisk nivå på bensin i USA,vikten av att alla hjälper till i kampen för en bättre miljö. Tänker rösta på Holstein i nästa val, han verkar ju ha svar på det mesta. Jag undrar bara vad staten köper köper för alla miljömärkta skattepengar man får in? Gigantiska luftfilter? Reningsverk i alla vattendrag?Skulle inte tro det. Det mesta äts väl upp i byråkratins kvarnar och genom att hålla miljödebatten het får såna som anser sig kämpa för miljön höjda löner och sin stund i rampljuset. Med all respekt för Johan Stael von Holstein som affärsman och datanisse men det är väl ganska lätt att säja åt andra betala när man själv är ekonmiskt oberoende.
Antal svar på detta inlägg: 6
Perspeleman. ja detta ligger snubblande nära politik, men jag svarar dig ändå.
Alltså, skatten är bara viktig så länge den inte har kommit in till statskassan. Väl där kan pengarna slösas på precis vad som helst, då är det inte så noga längre vad de använs till!
Personligen så tror jag inte vi människor kan påverka miljön. Varken åt
det ena eller andra hållet.

Om vi tar Saudiarabien som bara är sand. Men det finns olja i backen.
Finns det olja då måste det ha funnits skog. Mycket skog. Subtropiskt
klimat med träd som var 300 m. höga. Det är av dom det under miljoner
år har blivit olja.

I Sibirien med -30 grader finns det olja. Där var det 30+ för några milj.
år sedan eftersom dessa träd krävde värme.

Med detta vill jag ha sagt, att jordens klimat har bytts ut många gånger.
Då fanns det inga människor. Men det kanske var Dinosaurerna som
fördärvade miljön med sin avföring. He,he

Om Holstein och Jonas Birgersson tycker jag inte. Dom har kostat mig
skjortan.
leiake missar du att vi påverkar miljön hela tiden? Alla vattenkraftverk som förstör laxens lekplatser och alla utsläpp i östersjön som gör så fisk inte kan fortplanta sig. Alla prillor du kastat på marken som försurar marken.(jag gissar att du snusar du kommer ju från norrland)
Alla skogsavverkning som orsakar försödande errosion av mark, försurningar av sjöar och vattendrag pga av utsläpp.

Så visst påverkar människan miljön i alra högsta grad, men det blir nog inen ny istid nästa år. men vi kan göra mycket för att bromsa in det vi har påvbörjat.

Men nä jag kommer inte börja källsortera mer idag än vad jag gjort tidigt då jag sett att det går åt mer energi att återanvända än att göra nytt.. :)
Annons
Rob!

Snusar.!! Nej, fy f-n. Partille ligger utanför Göteborg. Källsortering är det
mest idiotiska människan hittat på. Totalt meningslöst. Det är som du säger
att det går åt mer energi att källsortera än vad vi tjänar.

Varje människa kör några tidningar och ett klockbatteri ibland flera mil och
släpper ut avgaser och sliter däck, när dom har en soptunna utanför dörren.
Stopp och belägg.

Det är väl ändå så att snus är basiskt och snarare motverkar försurning.
Det är därför snusare sällan får karies, snuset neutraliserar syrabildningen i munnen. (verifierat med min tandläkare).
Så det är bra för miljön att slänga snus i naturen snarare.
Snus är faktiskt bara tobak,salt och vatten.

Att snuset kan orsaka tandlossning är en helt annan femma, de är hela när de ramlar ut åtminstone
Jag hoppas att leiake har fel och WT har rätt helt enkelt av den anledningen att jag önskar ett varmare Sverige och därför att jag är snusare. Det sistnämnda är rena hälsokosten! Tänk om vi kunde slippa snö och kyla i Sverige det vore väl toppen! Ett sätt om nu detta med koldioxidusläpp stämmer skulle vara, att ingen skulle få köra med avgasrening samt att ingen motor skulle få dra mindre än en liter per mil. Bensinen skulle skattesubventioneras och priset skulle ligga på i snitt en krona per liter. Men, men det får nog bara bli en from förhoppning!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem