Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med skärm

Problem med skärm

Hej , min dotters dataskärm har slocknat , hon fick uppdateringar igår men valde att inte uppdatera utan vänta kan det ha haft nån inverkan på datorn ? eller är det bara skärmen som är slut nu

Jag har svårt att tro att det skulle bero på att hon inte uppdaterade även om det va för webbläsrn.

Jag är jätte dålig på det här me dataskärmar så alla tips å förslag är välkomman *L*

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 7
Ojdå...

Du gör det inte enkelt för oss i alla fall ?

Vad är det för typ av skärm ?

Lyser det några lampor på skärmen ?

Får du någon indikation av skärmen om du slår av / sätter på den ?

Rent krasst så skulle jag nog vilja påstå att det inte är skärmen som har dött, utan grafikkortet eller annan hårdvara, skärmar brukar överleva det mesta...

// x
Hej , det är en Nokia , japp lampan " grön" som vissar att skärmen är på lyser annars så är den bara svart .

Aj då så du menar att hela datorn har krashat ??

Jag vet att hon har haft problem me att komma in på sidor " sidan kan inte visas " ganska ofta på sista tiden å den har varit trögg men jag trodde att det hade me routern att göra eller nåt annat strul me Telia för jag har problem på min dator me att jag inte kan koppla till serven på min outlook .
Hej alla hårdvarukunninga och mjuk också för den delen!
Jag har också problem med en av mina skärmar och får inte ordning på den. Det är en två år gammal plattskärm Dell TFP och den uppför sig inte som jag vill. Färgerna är "blaskiga" och detta får jag inte bukt med. Har försökt att ställa skärmen manuellt med + och - knapparna, men det lyckas inte. Jag har även fyllt i rutorna för inställning precis som mina andra skärmar, men detta har också varit ett prov utan värde. Läste någonstans att det finns gratisprogram att ladda ner som fixar alla inställningar, någon som vet mera om detta? Nu ställer jag mitt hopp till er IS!
Annons
Bea: Prova Din skärm på dotterns dator, då vet vi om det är skärmen eller datorn som krånglar.

Vilma: Gå in på Dell:s hemsida och hämta hem de senaste drivrutinerna för Din skärm.
> Vilma< I mitt fall så är den helt svart så jag gissar på att det handlar om nåt helt annat en i ditt fall .

Hennes daror å skärm har hela tiden fungerat bra vet inte hur gamal den är men den va beganad när jag köpte den till henne försöker få tag på grabben jag köpte den utav så att jag får mer inf om den å kanske hjälp oxå ..
> Mantacka det va ett bra förslag har inte tänkt på det är lite stressad , ska göra det efter maten
Min skärm funkar på min dotters dator så det är helt enkelt så att den hade gjort sitt , dags att inskaffa en ny skärm .

Det är ju skönt att inte hela datorn krashade *L*

Tack för hjälpen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem