Fredag 10 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

ÄtarTävling

ÄtarTävling

Har någon av er utmanat någon i ätartävling??
Jag utmanade min sambo i snabbmakaroneätartävling!!!

Vi kokade 20dl mtmakaroner (vilket blev 48dl kokt!!)
På 1 timme lyckades vi äta 24dl var!
(Jag=173cm, 65kilo, Sambon=200cm, 110kilo)

Sjukt magknip, men sjukt kul...

Någon som gjort någe likande??

/Frida
Antal svar på detta inlägg: 8
Tävlade i att äta pizza en gång. Vann på 2 familje och 3/4 vanlig pizza.
Drack 1½ liter mjölk till detta också...kan ju säga att jag mådde lite halvmurket efteråt.

En grillkväll för en hel del år sedan fick jag i mig en flintastek på 1½ kg med 1 kg potatissallad, blev dock bara 2 öl till detta.

171/130

/P
Gjorde tabberas på McDonald's en gång på väg hem från en fest. Petade i mig 1 bigmac plusmeny med en extra bigmac. 2 hamburgare och 2 cheese till, men den sista bjöd de på, det var dags att stänga...

Jag rapade bigmac hela dagen efter...

Kanske inte så mycket till tävling men man skulle ju alltid vara värst...
Annons
Varför?
Jag försöker utmana mig själv att inte äta godis, det är en jättesvår tävling som jag inte klarat av än
Har funderat på om vi skulle köra tävling med Semlor..
Kanske även med Kött..
Behöver fler bra ideér !!!
Såg en ättävling på tv en gång där de tävlade i att äta så mycket kokt oxtunga som möjligt. Det så lite halvsliskigt ut när de begravde ansiktet i en oxtunga större är deras eget huvud. De vägde bortåt 3 kg styck. Andra grenar var majonäs, kokt korv med bröd, sushi, hårdkokt ägg. Jag är rätt säker på att du kan hitta en del matnyttigt (häpp!) på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=tN_H8GOF4_s
Min tjej Phridan alltså, hon är grym på att hitta på roliga matsaker, just nu sitter vi och äter grillchips och dipp, och för att krydda till det lite har vi lite allerums Konjaksost mellan chipsen när vi dippar. Och mellan chipstuggorna så kollar hon vad som finns kvar i godispåsen.... Och ändå är hon smal som en sticka, och som jag älskar henne.

Nästa ättävling blir nog köttbullar eller kanelbullar, beror på vad man e sugen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem