Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Dator hänger sig pga nätverk?

Dator hänger sig pga nätverk?

Min flickväns dator hänger sig totalt emellanåt. Konstigt nog verkar det hänga ihop med det trådlösa nätverket. Om hon stänger av sitt nätverkskort så hänger den sig inte.
Nu har hennes lägenhetskompis börjat få samma problem att datorn hänger sig emellanåt.
Är det någon som har varit med om detta tidigare, att en hängning på något vis skulle kunna hänga ihop med det trådlösa nätverket?
Själv tycker jag det verkar osannolikt att det trådlösa modemet skulle börja påverka datorerna på det viset.
Antal svar på detta inlägg: 6
japp, har varit med om det.
Rob: Kan du utveckla? Vet du vad det berodde på och om man kan göra nåt åt det.
Det har börjat alldeles nyligen efter att ha fungerat felfritt i ett halvår
det var två bärbara både försökte använda windows inbyggda stöd för trådlösa nätverkskort när det fanns annan programmvara och drivers installerade för att hantera det trådlösa nätverkskortet.
Annons
Oki, då vet jag lite mer.
Problem med bråkande drivers borde det inte vara eftersom de inte gjort några förändringar sen tidigare, men man kan ju aldrig vara helt säker.

De har tydligen fått en ny strömkabel till sitt modem för ett tag sedan, pga bredbandsbolaget fått nys om att de gamla inte var helt säkra (eller nåt sånt) och sedan dess har det uppstått.
Jag har sagt till dem att prova med den gamla ett tag för att se om det ändrar något. Konstigt problem om det skulle bero på det.
Det blev iaf inte bättre när de bytte tillbaka till gamla strömkabeln.

Nya drivare till nätverkskortet, jag hade samma problem ...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem