Fredag 10 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad gör ni på lördag eftermiddag

Vad gör ni på lördag eftermiddag

Först så börjar med mig själv. Vid 13,28 tiden går jag bort till min lilla
restaurang. Intar där en starköl ihop med en massa "dårar" som vill ha
mina råd, bara för att jag har haft en travhäst som råkade vinna en gång.

Förtär sedan en delikat middag med ytterligare en öl. Lullar sedan iväg och
köper diverse matvaror på ICA.

Är hemma igen vid 16,00-tiden. Slår mig ned vid datorn, och avvaktar
mina raderade inlägg på IS. Ha,ha

Sen börjar travet på TV. Mycket spännande, även om man bara har satsat 20:- . Tyvärr mer ibland.


Sedan har vi Melodifestivalen. Den som jag aldrig skulle titta på mer. Men
idag är det visst en som kan sjunga utan silikonbröst. Då måste jag ju titta.

Sen lägger man sig, och blir lika förvånad att man lever nästa dag. He,he

Har ni samma rutiner, eller ..... ???
Antal svar på detta inlägg: 7
Sov länge idag , fixade kaffe å frukost små tjatade med min dotter om allt möjligt .
Sitter en hel del vid datorn å kollar både det ena å det andra , funderar på att färga om håret men kan inte bestäma mig för vilken färg jag vill ha *S*
Ska väl gå å handla lite sen . Kl 20:00 så är det Cold case på 5an å Mr Bean så jag ska väl kika på det hoppas på att min dotter kommer hem i tid " bäst för henne " *S* sen brukar vi göra nån kvälls mat å sen blir det att gå å lägga sig .

Kan sova länge imorrn oxå å det gör mig glad
Inte riktigt, varierar lite. Idag blev det att sitta framför tv för att se störtlopp som blev inställt, fick vänta till skidskytte skulle börja. Vilade mig lite efter att det var slut( jobbigt med skidåkning hi hi ). Lagade mat, inbakad kyckling.
Nu ska jag iväg till en kompis o snacka lite skit o dricka ett glas vin el fler.
Ha en trevlig lördagskväll.
tSova till ja iaf 11 sedan gå upp sätta sig framför datorn och flumma en stund. sedan äta frukost och kolla på tv och efter det blev det 1½ timme på gymmet sedan hem igen för att börja städa och nu har det blivit lite käk och ska väl klä på mig det sista innan gästerna kommer sedan blir det fest.
Annons
Jag har haft en liten sexårig tjejkompis hos mig natten till idag och hela dagen idag. Det är inte helt fel. Men ibland är det lite knepigt att leka med henne och hennes dockor och gång på gång få höra att jag säger fel saker hela tiden.
Men underbart är det ändå!

Efter avlämning och matlagning är det ryggläge som gäller. En liten sovstund och sedan måste America´s Funniest Videos beskådas i kanal 5. Det kommer en och annan pärla där.
Sedan blir det väl Melodifestival, som jag som vanligt brukar somna till.
Jag önskar också alla en trevlig lördagskväll.
Gokväll.

Själv tillbringade jag natten med att räkna får, fick ge upp, kunde inte hålla tankarna från allt annat. Vaknade vi 8-tiden, gick upp och duschade.
Min dotter med barn kom vid middagstiden.
Hon körde mig till Tormastorp, skulle titta på en unghund, Shih tzu. Jättegullig, bestämde mig, den skulle jag ha. Var inne en runda på pema, utan för Hörby.
Vi åkte hem, min son och flickvän kom på besök. Min son hade köpt en usb- ljudkort, tror jag det hette, så nu har jag ljud på datorn med.
Vi åt Pizza alla och nu är jag ensam.
Ska kolla på Tv lite, surfa runt. Sedan är denna dagen till ända.
Vaknar vid 6.30 av att sonen på 2 år ä uppe å väsnas, 6.35 Byggare bob dvd:n startas han tröttnar efter 10 minuter så då kan ja slänga i nån annan film, sen vid 9.30 väcker jag min sambo efter att sonen gått ett bra tag å tjatat... mamma....mmaaaammmmmaaaaa.....mmmmmmmmmmaaaaaaaaammmmaaaa..
MAAAAAAAAAAMMMMMMMM
MMMAAAAAAAA!!!!!!!!

Sen ä det fullt drag hela dagen utom när han sover middag å min sambo gett sig av till jobbet vid 13.30 tiden...då blir det lugnt ett par timmar så man kan städa, å grejja

När sonen vaknat så blir det Byggare Bob en stund igen tills han kommer på att han vill lyssna på musik å då åker metallica dvd:n i å så röjer vi en stund... 20.00 sovdax för sonen sen blir det melodifstivalen i efterhand sen kolla mail å surfa lite å sen gå å sova........det ä nog en normal lördag.......söndag........andra lediga dagar.........minus melodifestivalen då.... =)
Vaknade 07.30. Morron kaffet. Datorn får sitt , mail och läsa tidningen.
Frukost framåt 09 tiden. Sedan vaknar sambons barn och dom far runt som skottspolar för dom ska till kompisar och leka. Lugnet lägrar sig och jag sätter på en maskin tvätt. Sambon vaknar , han grejade med sin dator halva dagen som strulade.

Mina söner vaknar framåt middagstiden och minsta tonåringen tar hand om disken *skönt*
Äldsta tonåringen drar med sig frukost in till sin dator, jag får honom att äta ute i köket:)

Jag går två nätkurser i mailmallar.
Lyckades utföra två lektioner men då kokade min hjärna efteråt.
Men det är så roligt!!

Vi tar en promenad ner till stan utmed ån, vackert men kallt.
Middag och alla sysslor som det för med sig

Vid 19 tiden öppnar våran Fritidsgård:))
Ja vi kallar det för det, när 2-5 st nya tonåringar trillar in genom dörren.
Men det är roligt med ungar, fast matkontot blir ganska dyrt på helgerna
när det kommer några extra*S*


Sedan tittade jag endast på The Ark , jag älskar Ola Salo.
Vilken röst han har och jag får tuppaskinn på hela kroppen.
Annars är det mest skit på melodifestivalen.
Inget roligt, å inte älskar jag väl Luuk heller.

Pillade lite med mailmallar igen och sedan stöp jag i säng vid 01 tiden.




Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem