Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hushållskostnad

Hushållskostnad

Nån som har koll, vad är en genomsnittlig kostnad för ett hushåll på 2 vuxna och 3 tonåringar.
Nu menar jag mat,tvätt,disk toapapper m.m. Kläder,nöjen,boendekostnader borträknade.

JAg använder ungefär 6000:- i månaden, är jag extravagant kanske?
skulle vara kul att höra vad andra klarar den delen på.
Antal svar på detta inlägg: 6
Vet inte vad genomsnittet ligger på men vi ligger på ca 6-7000. Vi är 2 vuxna och 2 tonåringar. (+ en halv fritidsgård ibland)*S*
känner igen det där med fritidsgård, ibland undrar man ju om ungarna kompisar är hemlösa. Det var likadant när jag sjäv var ung, vi hängde alltid hos oss, går det i arv tro?

Okej fibblan då ligger vi ganska lika, hoppas fler ger sina erfarenheter kring hushållskostnader.
Vi ligger på ca 4000 .
En vuxen å en tonåring , stiger lite när det kommer besök men nej ingen fritisgård det har dom vid skolan
Annons
Bea!

Så kallat existensminimim är hyran betald+ 4000:- i månaden att leva
för. Man kan inte påstå att du lever i lyx. Men du kanske sparar en slant
varje månad. Så lever alla kronefogdar, för det är dom som har räknat
ut detta. He,he
Jo det är ju sant att vi inte lever i lyx *S* men vi är lite sparsama så när det ska handlas kläder som tex skor jackor osv så är det inget bråk om pengar , det är ju oftas det som drar pengar , det är inget medvetet sparande det har bara blivit så slösar inte på onödiga grejer men unnar oss nåt om det faller på , tex så ska min dotter kanske åka på en festival i höst då kommer utgifterna att stiga me ca 2000 Kr men det är okej

Ps kan erkänna att jag försöker handla så billigt som det går å det är inte så enkelt när man är vegetarian *S*
Mina grabbar får sina barnbidrag själva, ja det är ju studiebidrag till den äldsta. Dom får köpa sina kläder och svindyra luktagott "pryttlar" *S*
Vi står förstås för pendelkort 600 kr /mån Å annat om det skulle behövas.
Flera som har lagt upp det så?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem