Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vinterkräksjukan

Vinterkräksjukan

Har Ni drabbats av eländet?
Jag och mina nära och kära har genomlidit det.
Feber, illamående, spyor i kaskader, matthet, orkeslöshet och barn som blir tunnare och tunnare och inte orkar något.
Vuxna som helt "tappar stinget". Aldrig mer vill vi ha eländet.

Och då kommer jag att tänka på de som lever i fattigdom och elände och drabbas av detta gång på gång. Vuxna och barn dör.

Och så tycker jag synd om oss som bor i detta fantastiska land och blir sjuka en kort tid - va?
Vad klagar jag/vi för?
Jag skäms...... för att jag gnäller...
Antal svar på detta inlägg: 6
jamen det ska du inte göra....skämas.
det är ju vedervärdigt hemskt med kräksjuka och man blir ju så dålig så man tror inte man ska orka.
det är klart det finns det som är värre, det gör det jämt...men det hjälper ju inte om man blir så dålig.

Hoppas ni hämtar er snabbt och slipper skiten igen.

Visst finns det värre saker i världen än kräksjuka, men eländig känner man sig! Glöm inte tvätta händerna ofta, tyvärr slarvas det ofta med hygienen, fast det i vårt land är så lätt att sköta den.
Vi har sluppit kräksjukan!!!! När jag tänker efter har vi nog aldrig varit utsatta för den?! hmm...själv har jag en järn mage och verkar vara resistent dom bacillerna....
Annons
Ni pratar om kräksjuka....tänk på mej då som har åkte på världens förkylning där kan ni snacka om sjuka!! Näe vars det e nog ett rent helsike kan jag tro. Hoppas ni hämtar er ordentligt igen!

Missdrygast
"Hu je da mig så illa Du mår! Va ska vi göra me henni?"

En jädrans massa näsdukar, citron att hålla under näsan, värme, kyla och en tro på att "snart är det över"!

Har Du provat Echcinachea? Fungerar bra tycker jag i alla fall!
Krya på Dig!

Och Du, är man positiv och tror att eländet snart är över, går det fortare att bli frisk. Det är jag övertygad om.
F ö har VI slutat kräkas.
Vi är trötta, matta och en del av oss (barnen) är det full fart på igen. Härligt!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem