Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

IE 7

IE 7

Bara ett ord:SKIT!!!(ursäkta...)

Fullt av buggar o obegripliga begränsningar.....
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jovisst är det problem med IE7. Det får för sig att det inte finns kontakt med internet lite då och då. Det är många som har upplevt det problemet. Är väl bara att konstatera att MS åter har släppt en produkt som de inte har provat tillräckligt själva först.
Tyvärr finns det utvecklare som använder sig av applikationer som kräver IE blanda annat MS själva med Microsoft Update.
Om detta inte vore fallet så skulle jag aldrig öppna upp IE nuförtiden eftersom Firefox fungerar bättre.
Kan man alltså ha både I7 & Firefox i datorn?
Jag har dessa irriterande problemen att det "inte finns uppkoppling" å man kan bli tokig. Vore ju bra om dom åtgärdade detta problem snart.

Vad kan bli strul om man lägger dit Firefox ? (Om det blir några alls)
Fibblan: Japp du kan ha ännu fler än så. Det ställer inte till problem för varandra.

Firefox skall inte ställa till några problem alls för dig. Det som kan hända är att du får anpassa vissa inställningar som du redan gjort i IE.
Det är bara att ladda ner senaste version av Firefox och prova. När du installerar det kan du välja att importera dina favoriter ifrån IE.

Firefox hittar du här:
http://www.mozilla.com/en-US/
Annons
Telamundo : Jättebra, tack för svar. Undrar även över om jag enkelt kan återgå till IE 6? Utan att behöva strula till det? För jag vet inte hur jag ska göra, bara att jag fått nog av IE 7 nu...kommer knappt in på en enda sida idag. Så jäkla dåligt.

Om det går att återgå smidigt till IE 6 kan fu förklara hur?
Du går in i kontrollpanelen, Lägg till/ta bort program så ligger IE7 där som Windows Internet Explorer 7.
Välj ta bort så avinstalleras IE7 och då ligger IE6 kvar automagiskt, Häpp!
Telamundo : Suck, vad skönt att ha tillbaka det gamla igen. Nu kommer jag upp överallt och blir inte nekad. Att hela tiden få meddelanden om at jag inte har någon internetuppkoppling är vansinnigt irriterande.

Stort tack för hjälpen
Fibblan: Det var ju bra att du blev nöjd igen! Men jag tycker ändå att du skall prova på Firefox så du får se ett alternativ till IE7. De har ungefär samma funktioner med den stora skillnaden att Firefox faktiskt fungerar.
Fibblan, tänk bara på att inte köra automatiska uppdateringar, för då installeras IE7 igen. Jag håller med Telamundo, prova Firefox.
Mantacka: Det har du så rätt i, tänkte jag inte på.
Jag vet inte om jag vågar prova Firefox. Håller på väldigt mycket med grafik och mailmallar (script) vet inte hur det fungerar med Firefox då.
Om det är svårt att ändra inställningarna i Firefox?
Jag tycker att det är lättare att hantera inställningarna i Firefox än i IE. Jag tror inte att Du kommer att få några problem med FF. Det finns även en insticksmodul IE tab till FF så Du kan köra FF som IE. Den funkar klockrent för mig när jag är på sidor som kräver IE. Det är ju bara att prova Du behöver ju inte avinstallera IE bara för Du har FF. Funkar det inte är det ju bara att starta IE.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem