Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Dagens rätt

Dagens rätt

Ni som äter ute i Sveriges långa land. Vad kostar "Dagens rätt" hos er.
Min lilla restaurang har börjat med Buffe+Sallad+Vatten+ Kaffe och Kaka.
Man får äta hur mycket man vill av 10 rätter, för 65:-.

Jag tycker det är billigt. Så jag omtalade detta faktum för ägaren. Ni skulle
sett hans min. He,he ( Det är billigt,eller?)
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Det beror sig väl på lite vad man väljer för matställe, men tror att de flesta matställena i Malmö ligger på mellan 55-90 kr.

De som är dyrast verkar var de som serverar svensk husmanskost, men de är i stora delar av Malmö en minoritet.
Leiake det var ju svindyrt. Nej, men att få välja bland 3 kött- och 3 fiskerätter + dryck + kaffe och kaka för endast 15 kronor det är billigt!
Det låter som du Vilma är på en annan planet. Men så ser jag av din profil att du troligtvis äter subventionerad mat via din arbetsgivare. Troligen får du väl även en löneförmån som du får skatta för. Den syns i så fall på kontrolluppgiften/sista lönebeskedet för året. Men billigt är det ändå.
Annons
Jag skrev bara att det var billigt inget annat! Oavsett planet så är det billigt!
Visst låter det billigt! Är det bra mat och ingår så mycket som du skriver så tycker jag du kan fortsätta äta där!
Man får vad man betalar för och i ditt fall låter det helt okey!
på den resturangen jag käkar lunch på kostar det 65kr för buffé varje dag, men maten är ju vad man betalar för. åker man in till stan i sthlm så är ju maten betydligt bättre men i utbyte dyrare. så en lunch kostar väl från 55kr och uppåt finns väl ingen vöre gräns allt beror på vart man äter.
Mirran du håller med om att det är billigt i alla fall t.o.m. på denna planet!
Det låte som att ni nog kommer att få skatta för den dagens Vilma.
Min fru är kock och fick äta sin "egen" lagade mat till skattemyndigheten slog till. Nu får hon betala 65:- varje måltid som hon äter på det stället. Arbetsgivaren har en "fight" med skattemyndigheten ifrån och vi får se vart det slutar.
Skatteverkets föreskrifter, SKVFS 2006:23 har värdet av fri kost fastsällts enligt följande

Frukost, lunch och middag värderas enligt schablon. Följande förmånsvärden gäller för inkomstår 2007:

* Helt fri kost (minst tre måltider) 160 kronor per dag
* Fri lunch eller middag 64 kronor per dag
* Fri frukost 32 kronor per dag

Så att äta en dagen för det låga priset skall du nog uppskatta så länge det finns kvar.
Min dotter jobbar i skolan och där bråkas det om lunchen när dom äter med elever. Det kallas pedagogik och därför skall den vara fri, men nix pix. Det skall betalas annars får kommunen betala för förmånsvärdet enlig myndigheter.
Suck när får man en fri lunch?
Såg att i Arboga kan man äta en dagens för 50:- skattade pengar på en restaurant.
Jojje i ärlighetens namn vet jag inte var man kan äta för 15 kronor, men håll med om att det är billigt!
Ja det är mycket billigt.
Men jag åt en dagen och den kostade bara 7.90:- men det var inte i Sverige.
Men håll med om att det var billigt ( vi fick inget kaffe det kanske det var därför det var så billigt?)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem