Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Dina leende guldbruna ögon

Dina leende guldbruna ögon

Jag hoppas att ni såg första avsnittet, om detta blatteband, som kämpar
mot alla odds. Jag fick en helt annan förståelse, för hur invandrare har det i
vårt Sverige. Lennartz, vilket namn.

Har ni missat första avsnittet så kolla www.svt.se för det är två avsnitt
kvar. Jag tyckte det var verkligt bra, för en gångs skull.
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag såg programmet och ...........det är görbra!!!!!! Helt underbar serie. Längtar till nästa måndag.

Gå in på leiakes länk och kolla och lyssna.
Leaike, tänk att jag var tvungen att hålla med dej igen, rackarns också!

Ja det e ju inte lätt att vara färgad och dessutom gilla dansband.. ..ska bli spännande att se fortsättningen på detta

Missdrygast
Var finns leiake länk? Är det leiake som står för all underhållllning och svar/frågor? Du verkar jättebra men dina svar och inlägg? Varför inga fler?

Kram
Mirran (kom igen allihoppa) Nu har jag väl förståss skrivit något fel som inte passar, eller?
Annons
Fortsättning: det var leiake som fick mig gå in i detta forum! trodde alla var lika roliga/intelliggenta men det var inte så! Inget nedlåtande till andra. Jag gillar de flesta av er.

Kram igen/ Mirran
Det var verkligen ett trevligt program, dansbandskulturen som är ganska unik för sverige och antagligen har sina rötter i vår gamla spelemanskultur i samband med våra kära utdöende folkparker. Dansband vad man än må tycka om det ger en väldigt massa speltillfällen för många musiker i detta land. Som det mycket riktigt påstås i programet så finns det betydligt fler spelningstillfällen än band.
De som ser ner på dansband är som regel okunniga om musik och ha bara bestämt sig för att detta är något man bör ogilla.
I samma veva kan de säga att de gillar country and Western, willie nelson,Dolly Parton m.fl.
Jag har nyheter till er!!! Det är samma sorts musik mn på olika språk bara.
Hjärta,smärta och sånger om att katten är sjuk och tanten har rymt....
Jag älskar det Innan ni stoppar mig i ett fack så skall jag säga att jag älskar även Pink Floyd,Eagles,Abba,Def Leppard..... Min musiksmak är bred.
Med detta vill jag ha sagt att det ena utesluter inte det andra
Vem kan motså Thorleifs när han kör igång "Gråt inga tårar mer......." och man har fest i sinnet och dansanta damer i sikte.
Nu förstår ni varför jag kallar mig White_Trash,,, Jag har husvagn och lyssnar på dansband
Mirran !

Man tackar för alla dessa rosor.

Min länk är www.svt.se som Joanna menar. Där kan man se alla program
som tv sänder i repris.
" Å jag är ingen jävla Tor-Leif" *S* toppenserie. Älskar Fares Fares.

Även om jag inte lyssnar på dansband:)
Skit i texten,bara blunda o dras med,med en underbar kvinna i dina armar.

Försök bara undvik alla dom som inte kom in på Friskis o Svettis,alltså

Buggarna som missuppfattat detta med pardans...
Jag såg en del av reprisen igår o ja han kan sjunga även om jag tycker att dansbandsmusik ska man dansa till o inte sk lyssna till. Har man hört en låt av ett dansband så har man hört alla av deras. Dem är ofta så lika varandra. Men som sagt att dansa till dem är helt ok.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem