Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Börsfall

Börsfall

Ni som har era besparingar i aktier eller aktiefonder, hur beter ni er vid sådana börsfall som vi nu upplever.

För min del har jag endast en mindre summa, 50% har jag nu placerat i räntefonder, men nu har man förstås missat chansen när uppgången kommer. Svårt val, hur gör ni?
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag sitter och njuter över att förlora en tusenlapp/tim sedan i tisdags.
Det är en härlig känsla. He,he

Men man får inte sälja i panik, för då är det kört. Jag har oljeaktier, och
dom tar sig nog igen.

Så länge man inte sålt, har man inget förlorat. Men man blir grinig. He,he
Så kan det gå när man försöker bli rik genom andras svett och tårar, varför ens spara i papper. Ok det kan gå fort, men för oss såkallade småsparare så har vi väll inga större summor att vinna, jo jag vet att några tjänar några kronor på detta, men varför gnälla då det går neråt på börserna, de går ju upp igen för att sedan dala igen, det är ju så det funkar annars så hade ingen tjänat några fika pengar på dessa fonder och aktier.


livet är som en brus tablett, det löser sig.
Det löser sig sa han som "sket" ner sig på Valhallabadet. He,he
Annons
Nog har det rasat en hel del. Tur att man inte har allt sparat i fonder och/eller aktier. Det viktigaste har jag lagt i madrassen. Man får i alla fall inget ta med sej dit man går. Det rer sej alltid, det brukar gå upp och ner.

När börsen rör sig mycket så märks det att den generation som arbetar som börsmäklare har varit dagisbarn. Dom uppför sig som flockdjur. ingen går mot strömmen.

En reflektion bara.
Lugn bara lugn , det är nu man ska handla.
Jag har is i magen, väntar på att det ska "rasa" lite till, se'n ska jag slänga in några tusenlappar till i mitt fondsparande... Varför så'n panik, alla VET ju att det går uppåt snart igen, precis som det blir sommar igen, hur trist & kall vintern än är.
Folk är ju så klantiga..
Så fort aktierna sjunker lite i värde så får dom panik och säljer, och då rasar dom ännu mera i värde...
Det är säljarnas eget fel att dom sjunker så dramatiskt, så dom får skylla sig själva att dom förlorar pengar.
Jag passade på att köpa några nya aktier (det är ju nu man ska handla). Men i övrigt tar jag det lugnt. Det är ju bara så det är med aktier - dom går upp och ner. Det är bara att ha is i magen och inte paniksälja.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem