Söndag 12 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mascara

Mascara

Kan någon tipsa mig om en mascara utan det allergiframkallande färgämnet para-fenylendiamin?
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej aka! Jag har kollat på min mascara o kan inte hitta detta ämne där. Jag har Isadora mascara o det är den ända jag tål men jag vet inte vilket ämne som jag inte tål men deras produkter funkar bra för mig. Mascaran finns i både vattenfast o vattenlöslig. Kolla upp det. Lycka till!
Hej, tack för ditt svar Tozza men jag har den och jag är allergisk mot den.
Jag gjorde ett allergitest och var allergisk mot färgämnet Para-fenylendiamin + nickel.
Har provat det messta men får väll hoppas på att jag hittar någon.
Kanske en optiker kan rekommendera en mascara som är snäll mot ögonen?
Annons
aka!
Ställ frågan till t.ex: www.nivea.se
Om du går in i en riktig sminkaffär, ja du vet vad jag menar inte HM o liknande, kanske dem kan hjälpa dig, du får säkert betala lite mer men det kan det vara värt om du hittar en som du kan ha.
Tråkigt att du har dessa besvär, själv kan jag inte ha smink som doftar nära ögonen, blir väldigt irriterad i dem plus att jag inte tål för mycket dofter överhuvudtaget.
Jag har väldigt svårt att hitta mascaror¨som jag tål men har hittat en....Lash revolution från Nivea beauté
En sort som säger sig vara för allergiker är Clinique! Har aldrig testat detta märke eftersom jag inte är allergisk.

Också Blink här ska vara för irriterade ögon http://www.beauty4net.se/
Varför inte vara naturell, det är ju det vi pojkar vaknar bredvid ändå förhoppningsvis om det nu inte är en tvättbjörn. Ok lite spackel gör inte så mycket men det skall inte till mycket för att jag tycker att det är för mycket.

Naturell är nog bäst i längden tror jag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem