Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Gratulera mej

Gratulera mej

Jag har nyss köpt en kolonistuga. Yehaaaa, jag känner mej rik som ett troll. Det ska bli underbart. Vi får tillträde om några veckor.

Antal svar på detta inlägg: 9
Joanna!!

Det är ju roligt att du är så glad. Grattis!

Men har man haft trädgård i så många år som jag, så blir det nästan
tvärt om. Nu när man blir äldre så börjar det bli tungt, med allt gräs.

Men du planterar väl bara rädisor och morötter, men det är segt att komma
upp när man har rensat. Du nämnde ju något om din dåliga rygg. He,he
Grattis med kolonistugan, och att du känner dej rik som ett troll!!
Så kul GRATTIS o hoppas du får många roliga o trevliga år med din kolonistuga.
Annons
Jag känner mej verkligen rik som ett troll. Inget stort trädgårdsland, bara lite potatis och jordgubbar, några hallonbuskar, ett litet växthus, sen en lagom stor gräsmatta. Den behövs för att gubben ska få lite motion, han har fått en liten "pondusmage". Rensa ogräs kan jag göra sittandes. Man lär sej olika knep bara man vill när ryggen spökar. Yes, yes, yes, vad jag mår bra nu, ska skriva kontrakt i morrn, yipppiiiiii!! Och det ska stå på mej!!!!!!!!!!!!!
grattis till din lilla egna oas, så härligt för dej.
Där kan du njuta i sommar.
Grattis från mig oxå !!!

Det är ju drömmen att få ha en liten plätt å greja i , jag lånar kompisens å fixar på balkongen men det är inte samma sak men ack så roligt ändå :)

Hoppas du får tillgång till kolonilotten snart för det börjar våras !!
Stort grattis ....härligt med en egen liten täppa Nu när våren e på väg så finns det ju en del att göra Mota ogräset t.ex

Missdrygast
Lycka till Johanna!
Det är härligt med egen täppa att påta i, som man vill och när man vill och få se de första späda bladen på det man sått.
Det är underbart. Och - inte minst - att sedan få njuta av en liten paus med t ex kaffe!
Jag tackar för alla som förstår hur skönt det ska bli, vi får tillgång till stugan i slutet av nästa vecka. Till hösten säljer vi radhuset och flyttar in i en lättskött lägenhet. Tänk va livet är underbart ibland!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem