Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

hårdiskar-ATA

hårdiskar-ATA

Hej.. har en HD som är ATA/100 kompatibel...
finns det någon drivrutin att ladda ner för att utnyttja HD fulla kapacitet??

har en AMD1500+ med en 60GB HD

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Tror att du har det du behöver,
det du inte har nämnt är vilket os du kör och vilket fabrikat på Hårddisken.
om det är något som du undrar över så gå till Hårddisk-leverantörens sida och leta. där kan finnas tips.
Nej ATA-100 diskar behöver inga speciella drivrutiner...
Ps. tar förgivet att du använder windows Ds. :)
Annons
hm.. ja jag använder Windows XP Pro... anledningen till att jag frågar är att jag för ett tag sedan testade en ny version utav windows, Windows XP Nemesis som är en modifierad version av nån privatperson.. när jag installerade den och kollade under fliken "Hårdvara" i enhetshanteraren såg jag att det låg ytterligare en rubrik under Diskenheter, och den hette något med "ATA". jag antog att det då var något tredjepartsprogram som utnyttjade Hårddiskens fulla kapacitet..

nämnas bör också att datorn fungerade mycket bättre oc svarade bra mycket bättre..

Jag har hittat något progra som heter "Intel ATA utility", men eftersom jag har AMD så kan jag inte installera det!
Hårddisken är en Western Digital
Finns det drivrutiner så finns de på WDs sida... Men man behöver inte drivrutiner för att utnyttja en hårddiska fullt ut...

ATA-100 diskar är standard IDE så de har allt stöd redan inbyggt i windows..
det finns en del godbitar på WDs sida som Rob nämner
http://support.wdc.com/download/index.asp
annars så blev man intresserad av denna XPversion som du nämner Mokos, var finns den att hämnta eller att läsa om.
/ göcke
Göcke troligen pratar han om en vanlig piratkopia som någon lagt in lite extra drivisar i och kanske något service pack..
Svar till Rob: Menar du att Göcke pratar om piratkopior? knappas troligt! vad jag har sett i internets forum historia så är jag till 99% säker på att Göcke är en hederlig debatör Men Mokos som du troligen menar har nog möjligen råkat ut för en piratkopia. Mvh. Snabeln
Snabeln tack
Rob menade nog att Mokos hade en för test.

namnet Nemesis är ett spel och också ett virus så man blir ju nyfiken
annars så finns det ett projekt som jobbar på att göra XP installationen till en mini distro där man jobbar på att skala av allt onödigt.
Sedan finns det ju
Windows Embedded XP med Service Pack 1

men det är ju utanför tråden

ha det bra och kommihåg att efter regn så kommer sol
det gör det här nu efter 3dagars regnande.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem