Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

MC-försäkring

MC-försäkring

Vilket bolag rekommenderar Du?
Tjej, född -84 ska köpa en Custom, max 750.
Var hittar vi förmånligaste försäkring?
Att jag äger även den är väl ingen bra idé, beroende på att den mest kommer att vara i en annan stad, eller?
Börjar med er och sen blir det väl till att ringa runt, efter era tips.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Kolla hos Bilsport&MC, där har jag mina och det är det förmånligaste jag har hittat..

http://www.bilsport-mc.com/
Bra, då har vi ju en placerad på rätt ställe. Tack!
Trodde kanske inte de var lika bra vad gäller ungdomar.
Är själv på gång att köpa hoj. Kollade hos mitt vanliga förs bolag (Dina). En helförs skulle gå på drygt 3000. Hos Bilsp&MC 1250:- och då är den helförsäkrad året om. Man behöver alltså inte ställa av den under vintern. Så summa summarum kanske blir ung detsamma om man bara kör 3-4 månader per år. Det blir väl något mer pengar om man är född -84 antar jag.
Annons
Det är djungel med mc-försäkringar. Jag har 3 mc försäkrade i olika försäkringsbolag. Min ZRX1200 i bilsport-mc kostar ca 3500/år och i andra bolag ca 10000/år (hojen är klassad i kategori 6 av bilsport-mc, övriga bolag i kategori 7). Min Royal Enfield 350 är försäkrad i Länsförsäkringar och min Kina 125cc är försäkrad i If. En del märkesförsäkringar (If) är mycket billigare än bilsport-mc, t.ex Triumph, BMW, HD.

Det är smart att kolla försäkring innan mc köp. Om mc är över 20 år finns billiga Classic försäkring.

Lycka till.
Hej
Om du går in på https://www.insplanet.com så gör de en undersökning om vilket bolag som blir billigast och de gör det gratis.
Där har jag sparat massor av inte bara hundralappar utan även tusenlappar på att hitta rätt försäkring till bilen.

Du skriver in uppgifterna, sen får du mail av dem och de ringer även upp dig och kollar var du hemförsäkring och andra försäkringar om det blir billigare.

Det anser jag är de bästa alternativet.

Lycka till
Jalle
Det är alltså så.
Fick fram det vid sökning, men jag var tveksam och valde bort det. Hur 17 finansierar de sig om det är gratis? Men det kvittar ju.
Ja, att vi får kolla innan, det räknar jag med. Försäkringar är jättebra så länge det bara gäller att betala in premien.
Tack ska ni ha!
Jag vet ej hur de finansierar det, men de är bra och de kollar upp allting åt dig, vi skrev över vår bil på min sambo och bytte försäkringsbolag, om jag minns rätt så tjänade vi över tretusen på ett år på det.
Jalle
Det kommer att bli svindyrt med mc försäkring när dom nya reglerna börjar gälla......dubblad trafikförsäkring + 30% i skatt på den dubblade summan....

www.nyaregeringen.se/hojdaskatter

länken är ett skämt tyvärr inte det andra..
Jaha, nu skulle jag lägga en förfråga till insplanet.
Men hur gör jag när de inte har mc som alternativ?
Har jag missat nåt?
Hur är det om min mor står som ägare och även då på försäkringen, (vi bor på samma plats) men att det är jag, dottern som kör mest och då ofta är på villovägar?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem