Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

datorhängning

datorhängning

varför får jag blåskärm ibland när jag öppnar t.ex adobe acrobat reader eller ska spela
det står irq less or not equal
Antal svar på detta inlägg: 2
Eftersom du får det på det ställe så hänger det ihop med drivrutiner som inte funkar bra ihop med andra...

Prova att uppgradera alla drivrutiner till hårdvara så som grafikkort, ljudkort och ja allt annat... och köra de senaste uppgraderingarna av windows.. hjälper inte det så nergradera drivrutiner till äldre som du hade innan felet börja komma.

det borde hjälpa men ingen 100%-ig garanti eftersom det där är ett programmeringsfel i windows. som finns från typ 95 eller 98 fram till win2000... Men prova med drivrutinerna och hoppas det hjälper..
Jag fick samma fel (IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL) när jag hade installerat ett TV-kort (MSI) jag uppdaterade alla drivrutiner men det hjälpte inte så jag lessnade och bytte till ett Pinnaclekort (PCTV Pro) men samma visa igen, nya drivare hjälpte inte heller.
Då tipsade en kompis till mej att kolla om minnena (2x512MB PC 2700) funkar som dom ska, jag körde ett test med MemTest-86 v3.0 och se på f.. dom var inte helt ok (nåt med minnes adresseringen?) bytte till nya originalminnen och allt fungerar nu kanon.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem