Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Boaorm försvunnen i Kalix

Boaorm försvunnen i Kalix

Ormen lockades troligen av vårsolen ut genom fönstret på en lägenhet under tisdagsförmiddagen. Sedan dess är den spårlöst borta.

Kungsboan har inte stora chanser att klara den nattkyla som fortfarande råder i området.

En kungsboa kan bli upp till 40 år gammal i fångenskap och behöver bara äta någon gång per månad. Den är inte giftig utan slingrar sig runt sitt offer och kramar ihjäl det.

...och jag som bor i Kalix...

Johan (rädd just nu)
Antal svar på detta inlägg: 5
Frågan är när ormen åt senast???? Det är kanske en månad sen?

Sicken jäkla tur att jag bor lååååångt från Kalix. Jag som lider av ormfobi.

Fast jag undrar hur 17 kan folk ha ormar som husdjur, dåligt självförtroende kanske
Jo du det är inget att leka .Jag har en vän som har orma så jag vet hur det är 120 lång så det är kraft i den ska ni tro. Men det gå att ta bort den .Men hoppas att det ej är någon som blir biten av den då
Det är nog rätt sällsynt att bli biten av en boaorm!
Annons
Den är på 2.5 meter lång o den åt senast för ett par dag senast ..Men jag undra om den klara av det kylan då
Om den har kommit ut så lär den inte klara sig så väldigt länge
med tanke på att dom blir lätt förkylda när dom utsätts för drag
och lägre temperaturuer.
Dom vill ha en temperatur på c:a 33-35 grader och under natten kan man sänka temperaturen 7-8 grader.
Så med andra ord så klarar dom ej sig så länge med temperaturerna vi har här uppe just nu.
Och om dom mot förmodan gör det, så blir dom så långsamma att att vilket djur som helst kan ta ihjäl den.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem