Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Förmögenhetsskatt

Förmögenhetsskatt

slopad förmögenhetsskatt och skatterabatt för köp av hushållstjänster? Men jag tror ej på det än då. För det är ju för dom som har tagit hem sina svarta då…

Det är väll dom som tar hem sina svarta myten .Det är ju bra att vi kan tar hem dom än då. För då får ju dom som bygger båta
Mycket med över tid då. Jag får väll se om jag tar hem mina då. *Ler *

Mycket med över tid då
Antal svar på detta inlägg: 7
ÅH vad bra, nu kan jag ta hem alla 19,6 miljoner.
Var länge sedan man såg en så osammanhängande text på IS.

Skönt att de äntligen plockar bort förmögenhetskatten, det är ett tecken på att det är ok att ha pengar och möjligheten att bli rik i sverige införs igen. Och så slipper de som har en högtvärderad bostad bli bestraffade för de har de. När de kanske bott där i 100år och snart ska in på hemmet men blir bestraffade för de har bott där länge och priset gått upp under tiden.
Hej Rob,

Tror faktiskt inte förmögenhetsskatten påverkar möjligheten att bli rik.... däremot kan det kanske kännas orättvist att man ska betala mer för att man är rik.
Nu är det ju så att vi har valt ett samhälle med en stor offentlig sektor och då måste det in skattepengar, pengar som man knappast kan dra in från uteliggare mm.
År 2005 var 14 % av den svenska befolkningen miljonärer så visst går det att bli rik.

Det handlar nog inte om möjligheter utan om viljan att dela med sig.

-Wacko
En som tjänar jävligt bra men inte samlar pengarna på hög.
Annons
Orättvist att en halvrik jävel inte har råd med hemhjälp med hushållet som är för stort för hans/hennes eget behov? Egoism. Det är inte orättvist att en rik person ska betala mer än en rik. Solidaritet kallas det.

14% av Sveriges befolkning är inte alls miljonärer. Det är bara statistik.. Dom där tretalet gubbarna som råkar vara miljardärer enligt statistiken råkade bli medräknade.

Damn, val idag? Det röda blocket skulle vinna med ca 13% enligt färska SIFO:undersökningar..

Jag skiter i om politik ej är tillåtet här längre. Det var gamla tider, då det ej gick kolla vem som sade vad.. Ge politiken en chans. Annars så frågar jag gärna efter tips på ett forum, där yttrandefrihet fortfarande är tillåten. :)
Jag in stämmer med föra tala . Man få passa sig här . Om man ej vill bli ut kastad . Det tabu att skriva om politik här ** Ler ** Glad påsk på er alla
Man behöver inte skriva om politik för att konstatera, att slopandet av förmögenhetskatten innebär en lättnad för många pensionärer, som inte längre behöver "vara miljonärer" med en dålig pension på c:a 7500 :- / mån netto, men bor i villa i Leksand, Älvsjö eller i Stockholms skärgård m.m., som Rob var inne på. Man skulle väl kanske ha samma system som i Framkrike. Har du bott på samma plats hela ditt liv, höjs inte hyran eller tomträttsavgifter. Men det är där det. De offentliga utgifterna går säkert att minska ner, bara man såg till att politikerna fick lov att ta ett eget större ansvar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem