Lördag 11 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad åt du för middag idag?

Vad åt du för middag idag?

Sitter och kollar på "Du är vad du äter"
Sjukt nog så får jag inte skuldkänslor för min middag.. borde få det!!!

Dagens middag för Frida:
*1 påse micro popcorn
*1 macka med jordnötssmör OCH chokladsmör!!!!
*1 glas vin (hittills, blir nog 3 glas innan kvällen är slut...)

VAD ÅT DU TILL MIDDAG DÅ????
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

jag o min son åt vitt kyckling bröst med potatis sallad,sallad + gurka +gul lök.nybakat bröd med solrosfrön.sen drack vi citron vatten.
Denna står och puttrar på spisen just nu.....

http://web.telia.com/~u34619065/Fiskgryta.htm
Ja du, det var väl inte den hälsosammaste middag du smaskat i dej idag. Men poppcornpåsen och vinet skulle kunna locka mej ikväll faktiskt. Till middag åt jag stekt torsk och potatis, och jag ääälskar fisk så det kändes faktiskt varken jobbigt att tillaga eller äta. Men du äter väl inte så´n middag varje dag får man tro?!?
Tina
Annons
Spagetti och köttfärssås med mjölk och 3 st knäckebröd med smör. Gott!
Har inte hunnit me att äta riktigt idag " aj då " men om en stund blir det nudlar och en fullkorns smörgås med ost ..Orkar inte laga nåt vid den här tiden och med tanke på hur mycke god mat man åt under påsken så gör det nog inget me lite slarv *L*
Ursäkta, lite off topic här men...

Bea: *L* *S* o.s.v e så UTE. Försöker du "snacka " som en tonåring eller?
Samma sak som du vet; "-ba" grejjen,( jaba, duba, viba) förekommer inte längre i ungdomars språk i samma utsträckning längre. Det är samma sak som mode, det tinar bort efter ett tag. Så när du skriver som du gör, anser iaf jag dig lite "efter". Hoppas du inte tar illa upp :)

För övrigt så åt jag ingen middag idag, eller det gjorde jag kanske? Kommer faktiskt inte ihåg :P
Det förekommer extremt mkt här i sundsvall vill jag påstå iallafall Micke//

Åt tonisksallad med ris och drack ett glas mjölk till det .

Innehåll:
En burk abba tonfisk i vatten
2 dl hackad sallad
6 cm hackad gurka
1 tomat
0.5 dl gräddfil
lite olika kryddor, sen var det bara att tillsäta riset (i mitt fal jasmineris)

Jätte gott
Förrätt:
Halstrade pilgrimsmusslor med skirat smör och citruscandice med rökt grovmalen svartpeppar som tak. Torr sherry till.

Huvudrätt:
Inbakade rosmarinkryddade fläskkotletter, honungs-klyftpotatis, Karl-Johansås och lingonsylt till. Som sallad hade jag en blandning av huvudsallat med en lätt vinägrette på madeirasoja, balsamico och jordnötsolja med skärvor av valnötter och mandelflan med getost över, samt en reducerad topping av rödvin, balsamvinäger, smör, salt, peppar och råsocker. Kraftigt Bourgogne rödvin till.

Efterrätt: En sherrypanacotta med färska skogsbär (vildhallon, blåbär, smultron) på en bädd av itelienska bisquier indränkta i mörk rom. En söt 50-årig Remy-cognac som avec.

EZ
Dagens middag idag :
1st felix Pitarulle !
(micron såg ut som ett världskrig efter att ha värmt den i 2 minuter...)

Ingen höjdarmiddag.. men va fan ... :)

Tjoooo
Ärtsoppa det åt vi idag.Gott!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem