Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Reklam

Reklam

Är det fler som har samma problem som jag. Jag får hela tiden e-mail från " LISA " om än det ena och än det andra.
Jag klickar på att jag inte vill ha fler utskick från dem, då får jag upp en hel sida med olika webbplatser som man kan köpa, typ domäner. Den jag får från heter Veckans erbjudande.

http : // www. veckas-erbjudande.se /unsub.php?userid= 07359444df19c1b049c5a39931d5c508

Jag kan inte se var man avslutar sitt abonnemang på denna sidan.

Någon som har svaret??
Antal svar på detta inlägg: 7
Vet tyvärr inte lösningen på ditt problem. Det verkar som att någon oseriös har fått tag på din mailadress.
Du kan dock, om du använder outlook, högerklicka på avsändaren, skräppost, lägg till avsändaren i listan spärrade avsändare.

Då hamnar mailen i skräplådan istället för i din inbox.
Tack, det är gjort.
Klicka aldrig på sådana maillänkar. Då gör du bara avsändaren medveten om att din adress är aktiv och så får du bara mer skit i inboxen.
Annons
Jag hade samma problem och fick mail från något amerikanskt företag. Orsaken var den att jag angivit min mail adress på min hemsida, så jag fick lov att ändra mail adress.

Nu har jag ett mail formulär på hemsidan så att adressen ej går att få reda på, så ska dom skicka mig "spam" får de fylla i hela formuläret varje gång... :0)
Måste bara berätta hur jag blev av med alla reklammail på en gammal mailadress som jag har. Vill inte helt ta bort den, men fick ca 5-10 mail om dagen med en massa erbjudanden om olika saker.
Jag kopplade in frånvarohanteraren på webbmailen, men angav ingen orsak till frånvaron. Efter ca 3 veckor så upphörde alla dessa mail att komma och det understryker ju vad Wacko påpekar här, är man aktiv så får man bara mer skit från dom. Så hur nyfiken man än är, öppna aldrig ett mail där du inte känner igen avsändaren, låt det bli skräppost.

Fråmnvarohanteraren fungerar ju så att avsändaren får ett returmail från mailmaster som talar om att man inte är anträffbar. Är ju förnämligt att andvända när man är bortrest mm. då anger man ju en orsak och meddelande till avsändaren.

Bara ett litet tips, som verkar fungera som jag hade det.
Hej. "Misko" Var hämtar man frånvarohanteraren?? Jag har outlook. Finns ingen som heter så där. Eller har jag missat det.

Nu vill jag tacka för alla svar.
Hej Ylvonne. Frånvarohanteraren skall finnas under verktygsmenyn. Jag har själv outlock men då jag formaterade om datorn för en vecka sen å fått lägga in programmen på nytt så hittar jag själv inte den funktionen.
Vid hjälpsökning fick jag denna information om frånvarohanteraren:
Den här funktionen kräver att du använder ett Microsoft Exchange Server-e-postkonto.
Men det var ett ? för mig, så jag får undersöka.
Men kolla via din webbmail så kan funktionen finnas där, var där jag la in mitt på min gamla adress.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem