Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Hur fungerar en VGA Kamra

Hur fungerar en VGA Kamra

God morgon , min dotter funderar på att köpa en ny mobiltelefon men vi är inget vidare på det här me kamror så jag undra om nån kan föklara lite hur en VGA kamra fungerar . Jag har förståt att det är en trådlös komunikatin men fungerar det på lite äldre datorer ? fungerar det me USB kabel osv

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad är du du vill veta? hur en mobiltelefon fungerar hur en kamera med VGA upplösning eller hur trådlös kommunikation fungerar eller hur du kopplar något med usb till en äldre dator?
Jag vill just veta hur kamran fungerar jag vet att man kan köpa till ett Data kit men vet inte om det fungerar på alla darorer ? Min dotter som är 15 vill åka å köpa den själv men gillar inte att snacka me försäljare ( det kan man förstå) så jag försöker ta reda på lite om det så jag kan förmedla det till henne , hade jag följt me så hade jag orkat fråga i affären .

Tackar för intresset
Det är ju bättre att satsa på en mobil med megapixelkamera, det är mycket bättre kvalite på bilderna. det finns upp till 2 megapixel idag i telefonerna.
Dennis
Annons
Bea: Datakitet är förmodligen en kabel från telefonen till datorns USB-port. Det skall alltså fungera med vilken dator som helst som har USB. VGA är ganska förlegat. Som hantverkaren säger skall man satsa på en mobil med megapixelkamera (finns 3 megapixel på SonyEricssons kameratelefoner) om man vill ha faktisk användning av de bilder man tar. VGA blir ingen vidare kvalité på.
Lite fakta: VGA=upplösningen mindre än 1 megapixel. Den duger bra att titta bilder på telefon skärmen,men inte att förstora bilder i datorn.

Å andra sidan har inte vanliga megapixelmobilerna ingen riktigt optiskt zoom utan bara digital zoom som är att betrakta som fusk. När man använder digital zoom är det lika med att man begränsar aktiva ytan på sensoren och får därmed lägre upplösning tom. VGA kvalitet.
Hej , tack för alla svar *L* jo jag har förståt att VGA är lite gamalt men min dotter ville ha den och köpa för egna pengar ( den är köpt nu ) , ok tydligen så hade dom ingen USB kabel till den telefonen en Samsung x510 . vi får se hur det går *S*

Jag är jätte tacksam för alla svar , det jag fårtfarande inte vet är hur hon kan lägga bilderna i datorn , kan man köpa vilken USB kabel som helst ? tydligen finns det inget data kit som passar den mobilen *grr* den här mobilen gäller det kanske blir det enklare me att visa den *L*

http://www.samsung.com/se/products/mobil/mobiltelefon/sgh_x510.asp
Nej det går inte med vilken kabel som helst.
Jag känner inte till just den telefonen men de flesta telefoner klarar av att skicka e-post om man har en mailadress till den. Det ingår ofta i abonnemanget från telebolaget. Man kan då maila över bilderna till en dator. Dock kostar det ju varje gång man gör det.
Aha va tråkigt för hon har ingen abonnemang utan bara kontantkort , men det måste väl ändå gå att överföra bliderna på nåt konstigt sätt ? tycker jag asså *S* hur fungerar det me VGA kamra IR överföring vad kräfs det för dator eller vad kräfs av datorn ?? är det nåt man kan införskaffa ??

Fölåt det är ganska många frågor men jag vill så gärna hjälpa henne me det och har ingen möjlighet att ta mig till affären iaf inte idag ..

Hjärtligt tacksam
Då får du förmodligen skaffa en IR-mottagare till din dator om den inte redan har det(ganska ovanligt). De kostar itne så mycket och kopplas via USB. Det allra bästa är dock att försöka få tag på den kabel som hör till telefonen, för att vara säker på att det skall fungera bra tillsammans med överföringsprogrammet. Det kan ha en förmåga att krångla annars. Leta runt lite hos olika återförsäljare på Internet.
Tack Telamundo och alla andra , det va väl just nåt sånt svar jag letade efter :) ska börja kolla efter det me en gång !

Ha en trevlig fredag

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem