Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Vista

Windows Vista

Jag har instllerat Windows Vista Buisness och har fått en uppmaning att aktivera den inom 3 dagar, hur ska jag gå till väga med detta. Någon som har testat och vet var man kan få tag på en aktivering eller crack?

Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Raj-Raj , först så måste du konfigurera nätet så att du kommer ut på www
sedan är det bara att följa anvisningarna i registreringen.

Problemen jag sett är att olika brandväggar kan hindra
dej från att komma ut för registrering. och då skiter det sig dirrekt.
Han har en piratkopia......eller har han lagt in en kompis Vista, så jag tror inte det spelar nån roll med branväggar........
Prova på Piratebay.org eller www.torrentz.com
Annons
www.thepiratebay.org sök på vista crack
Använd timestopper, funkar bäst
Jag använde timestopper och det funkade kanon. Tack för hjälpen till en glad Windows Vista Ultimate användare.

En annan fråga angående Vista, hur blir man av med pilen på genvägsikonerna på skrivbordet och hur byter man teckensnitt på allt i Vista?

Raj-Raj
är det inte bara att ändra storlek på ikonerna så försvinner pilarna?

teckensnittet vet jag inte hur man ändrar (kör inte vista just nu ) men det hittar du nog, allt är rätt logiskt...Vista är ju mycket likt xp i alla menyer och sånt...
Jag har fått bort pilarna från ikonerna i både Win 2000 och Win XP genom att gå in i registert och ändra namnet på IsShortcut till IsShortcut-abc på två ställen i registret.
1# i HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut
2# i HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile ( l är = litet L och inte stort I )

På båda dessa ställen ändrade jag IsShortcut till IsShortcut-abc genom att högerklicka på IsShortcut och välja Rename och lägga till -abc.
Gör jag så så slipper jag se pilarna på alla ikoner.

Jag vill minnas att jag läste om detta tips på ett inlägg här på Is Forum.

Jag väntar med att börja med Win Vista men det borde fungera även där.
Prova så får du se om det funkar.
axe: Vill du göra en ytförligare förklaring hur jag går tillväga ocg hur jag kommer till regisret för jag är inte helt säker på hur jag ska göra.

Jag har nu kört Windows Vista Ultimate några dagar och är stormförtjust i det. Kommer aldrig att gå tillbaka till XP.

Raj-Raj
Jag har aldrig provat Win Vista men jag antar att du kommer till registret om du går till Start-menyn, klickar på "Kör" och skriv in "regedit".
Och sedan klickar på "OK".

När fönstret med registret har öppnats klickar du på HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut och gör som jag beskrev i inlägget ovan.

Men , OBS ! , om du inte varit inne i registret tidigare så var mycket försiktig så att du inte ändrar eller petar på några andra värden än just de som jag beskrev ovan.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem