Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Anders Borg

Anders Borg

Kan man tänka sig.Nu har vi fått en fantastisk regering ,handlingskraftig och tydlig,och sossarna bara klagar och är avundsjuka.Kommunisterna och miljönissarna behöver vi väl inte ens lägga energi på.Svenska folket är att gratulera.Det är väl vettigt att om man inte vill jobba så måste det bli mindre kosing.
Antal svar på detta inlägg: 4
Vilken planet bor du på..??
Det är inte riktigt så enkelt som du skriver, Urmakarn. Sverige har ju en lång tradition som välfärdsstat och det innebär att de som har det bättre delar med sig lite till dem som har det jobbigt eller väldigt jobbigt. Det är en fin och solidarisk tanke som till stor del hänger samman med demokratin. Jag tror att det är ett fåtal i Sverige som vill ha det på ett annat sätt. Det är också viktigt att det finns många partier, just för demokratins skull. Ingen skugga skall falla på vänsterpartiet och miljöpartiet. Liksom övriga partier i riksdagen gör de ett bra jobb. Efter fyra år är det val igen. Om en stor del av Sveriges befolkning tycker att det fungerar bra kanske den blir omvald. I annat fall blir det andra som tar över. Så fungerar demokratin och det ska vi vara mycket tacksamma för.

Johan
..är väl en sak om man inte vill jobba, tänk de som inte får jobb trots 100-tals sökta jobb över hela sverige..
Jag ska vara glad att jag haft fast heltidsjobb sedan 6 år tillbaka, men innan dess var jag också arbetslös trots 100-tals sökta jobb överallt. Blev tvingad att studera, utan min vilja, vissa säsonger för att kunna försörja mig själv med ett stort lån från CSN som jag nu är skyldig 100 000 kr totalt.
Annons
Till att börja med så undrar jag varför du startar en ny tråd i samma ämne igen Urmakarn?

Själva inlägget är så urbota dumt och obegåvat så det finns ingen anledning att kommentera den.

EZ

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem