Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Rökare..

Rökare..

Hej på er, jag är en manlig rökare.
Man undrar om BARA JAG har drabbats av den uppfattningen att det bara är kvinnor som har allergi och astmabesvär, när jag eller andra röker.
Jag har under något halvår blivit påpekad av några kvinnor för just deras allergi och astmabesvär mot cig.rök.
Varför hör inte män av sig av samma orsak ???
Förr har det allmänts talats om "ute i friska luften", men det har jag lärt mig att det idag kallas enbart för UTELUFT.
Uteluften innehåller dom mesta tänkbara ämnen till nackdel för dom verkliga alergiker och astmadrabbade, tex. pollen och avgaser från bil-båt-flyg-fabriker och nu när våren är här så ska det dessutom eldas i var och varannan trädgård...
Men att cigg.röken är en stor dilemma för vissa???!!! kvinnor, detta respekterar jag helt självklart! Trotts min undring...
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej , jag håller me dig fast jag är kvinna dom flesta som rynkar på näsan är kvinnor , jag röker och har fått ganska många snea blickar på mig och även komentarer . Jag har aldrig fått några negativa blickar eller komentarer av män å då känner jag några som faktisk är allergiker och har astma , självklart så tar jag hänsyn till dom och låter bli att röka i deras närhet men oftas så säger dom att jag ska sluta larva mig att det inte är sååå himmla farligt , det har jag aldrig hört av en kvinna .. Men jag ska faktiskt sluta röka nångång :P
Jag tycker att de som inte fattar så bra pga olika anledningar. De kan väl röka på. Men de som anser sig vara friska ? Då är det bara att sluta.
Jag har slutat att röka! Från att ha rökt cirka 20 om dagen så trappade jag ner i två omgångar under två månaders tid. Först till cirka 7-8, sen till 2-3. Jag är visserligen bara inne på min tredje dag, men jag är och ska förbli en "Icke rökare".....
Sista ciggen var i söndagskväll och jag har inte tittat åt en cigg sen dess!
Annons
>Joanna < Jag önskar dig lycka till hoppas du kan hålla dig rökfri .. Jag ska samla krafter till att sluta tvärt gjorde det för ca 2 år sen men började igen och det va ju dumt men men det är bara att börja om igen .
Lycka till alla som slutar röka, det är ett gissel att var beroende av nikotin, men det finns ofantligt många levande bevis på att det går att sluta, och säkerligen lika många tips.

Mitt tips som fungerade på mig är. Sluta, inga hjälpmedel bara en järnvilja!

Har du kommit så långt Joanna, så har du gjort det värsta!

Lycka Till
Hej alla kämpande rökare!
Jag rökte i 10 år och hade ett elände att sluta.
Sen kom jag på att "begrava" cigaretten som en god vän som hade "dött".
Jag sörjde djup och var mycket ledsen ett bra tag.
Kanske detta kan vara till hjälp för någon som på allvar vill sluta röka.
Har inte rökt de senaste 20 åren!

frojered05
Jag har inget emot rökare personligen ,det är röklukten jag inte tycker om.
Jag brukar tillochmed hålla andan när jag går förbi folk som röker för att det luktar så illa plus att man själv luktar om man uppi dom för länge o det är nånting som varken mor eller far blir glada över
Jag har inte rökt på 8 år men kan ännu känna suget i vissa situationer och drömmer ibland att jag röker. Vaknar och är röksugen.
Hej!!!!

Angående cigarettrök o kvinnor, har jag oxå råkat ut för nåra ggr... Men de va då jag bodde i sthlm, nu när jag har flyttat till en mindre stad så har de inte hänt i samma utsträckning...

Sen kan man ju undra varför dom ALLTID ska ställa sig 1 meter ifrån när man står o röker om man nu e så allergisk o har astma besvär... När någon säger något om att röken stör dom, så brukar jag svara att *jag står utomhus* eller *ingen har bett ställa dig så nära* då brukar dom bli tysta o går därifrån...

Dom som e värst e dom som har rökt en gång i tiden dom ska ALLTID gnälla...
Och jag är fortfarande rökfri! På söndag är det tre veckor, .........och det går fortfarande bra. Det går mycket bättre än vad jag trodde.

Hurra vad jag är glad att slippa vara beroende. Slippa att varje gång jag ska nånstans kolla i fickorna att där ligger cigg och tändare. Efter 44 års rökande så är jag nu kvitt beroendet.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem