Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Förslag!

Förslag!

Tycker att det finns många duktiga datorfreaks här på Istart. Ni är verkligen duktiga så därför skulle jag vilja föreslå en "Tips & Tricks" ställe här på forumet, så folk kan dela med sig av sina små tricks angående datorer.
Antal svar på detta inlägg: 7
Håller helt och hållet med, skulle vara intressant att läsa.
Hej loan , menar du något liknande Guider under Tjänster
en samanställning alltså.
eller en egen tråd eller forum som skall heta Tips och Tricks.
mvh / göcke
Vet ej Göcke! Bara något där folk kan dela med sig om de kan något kul tricks, som t ex. Jag har laddat ner powertoys timershot, och eftersom jag passar lägenheten till en kompis så skulle jag vilja att fotona laddades ner till mig automatiskt, eller till en websida så jag kan se vad som hänt vid t ex inbrott - även om de tagit datorn oxå!
Annons
Okey loan , att tipsa andra är ett av våra favorit syselsättningar här på IS, i princip är det bara att starta en tråd i lämpligt forum och så vänta in och se om någon kan tipsa dej. annars om du har ett bra tips själv så tar vi emot det med öppna armar. om vi bara följer forumreglerna.

Och ditt exempel med timershot är ju ett typexempel för att starta en tråd med.
har inte själv kör det men i en första ideknäpp så vill man ju ställa en fråga om överföringen skall ske med ftp eller mail
sedan hur det skall aktiveras , tex med schemaläggaren/chedulern
och hur säkert det skall vara. mm

annars så startades en tråd nyligen
om vad som man behövde tänka på vid problem
med datorer, där kan man fylla på med tips också

/göcke
Ok Göcke, jag skapade en privat sida på msn groups som jag döpte till webcamera familjen xxx. Sen klickade jag på Add Network Place Wizard - knappen och fick instruktioner på vidare steg, därefter kopierade jag hela adressen typ "http://groups.msn.com/familjenxxxwebcamera/home", fick sedan klicka på vidare instruktioner och vips så skulle det vara klart men det skickas inga bilder automatiskt! Vet ej varför? För det tog ett tag innan alla instruktioner accepterades. Nu verkar allt funka utom just det automatiska skickandet!
som sagt loan jag är nog inte rätt man att ge dig rätt tips men
vad säger manualen till det program som du tror skall sända filerna, kan det jobba så som du tror eller är det bara en önskan.
vi får se om det finns någon annan på IS som har testat detta.
själv så får jag funderingar om accessrättigheter och lösenord
som möjliga hinder.
ett tips som kan göra is bättre är att det borde finnas spel som man möter andra

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem