Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Föreslå en diskmaskin

Föreslå en diskmaskin

Min gamla Cylinda diskmaskin har efter 14 års tjänst börjat läcka som ett såll och jag inser nu bittert att det är dags att anskaffa en ny maskin.

Vilka märken har ni erfarenhet av och vilken maskin skulle ni föreslå?

EZ
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad jag tittar lite på vid köp av vitvaror är: Går det enkelt att få service ifall det krånglar, snabbt att få reservdelar. Skall jag förslå något så blir det dom svenskrelaterade maskinerna med reservdelslager i Sverige.
Sen bör man när man tittar på en maskin, i fantasin stoppa in den disk man har hemma. Vissa maskiner passar inte mina saker mm. Korgen för bestick i vilken man stoppar mest saker sitter otympligt till på en del maskiner.
Sen får man inte bara titta på prislappen 500:- mer blir inte så mycket på en 10 - 15 års livslängd. Sen får man inte glömma miljömärkningen, finns ju maskiner som diskar med hälften i åtgång av vatten.
Min erfarenhet av diskmaskiner är att det finns många som är bra typ Cylinda, Electrolux mfl men det finns en som helt enkelt slår alla andra på fingrarna och det är Miele. Jag ägt flera olika märken men sedan jag provade Miele så vill jag inte ha något annat, visst är de lite dyrare men de helt klart värt de extra kronorna.

MVH
Super Swede
Tack båda. Jag har en Miele tvättmaskin och den är ruskigt bra. Stabil, tyst, effektiv och med livstids garanti samt gratis installation och hemkörning.

Det lutar i så fall åt samma märke

EZ
Annons
En variant med både för o nackdelar är att du gifter dig.
/B
Miele är utan konkurrens i kvalitet och tätt följd av Cylinda, men de är dyra.
Det är lite av en chansning att kanske köpa en billigare maskin, som naturligtvis kan fungera lika bra.
Cylinda utan tvekan, min är 16 år och funkar lika bra fortfarande./ Ingemar
Kan med ett par år i branchen rekomendera Cylinda, Miele för all del, men när det kommer till diskningen så är det Cylinda som är snäppet bättre.
Miele är outstanding när det kommer till tvättningen!
OK, får kika lite närmare på Cylinda och Miele. Får se var man får det bästa anbudet.

EZ
apropå diskmaskiner förstår jag inte varför alla är placerade på golvet. De flesta iallafall. När man blir äldre är det inte så lätt att böja sig både för att stoppa i disk samt att plocka ur . Man har ju börjat bygga in ugnar i ståhöjd så varför inte diskmaskiner?
Hej Rutan,

Det finns en del kökstillverkare som har gjort just sådana lösningar, jag googlade och hittade ett exempel:

http://www.noblessa.se/index.php?mySID=2eb17da593060593e5f1a19ed94d42f5&
myELEMENT=showdetailmilieu&ID=4&cat_id=2746

MVH
SS

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem