Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ät dig ner i vikt

Ät dig ner i vikt

Kan man tro på det? Jo, se www.skaldeman.se (Bok 126:- på bokrean)
Jag har nu gått ner drygt 10 kg på 10 v. Jag har i skippat kolhydrater så långt som möjligt och äter proteinrik kost + fett(smör, olivolja). Fet ost. Oliver. Grönsaker som växer ovanjord(blomkål, broccoli bl a). Ingen mjölk (men grädde), ingen potatis (längtar efter ibland). Dricker vatten och kaffe(eg ett avsteg). Dricker en del vin(syndar lite) men först efter måltiden då fettet i kosten förhoppningsvis börjat verka.
Äter naturlig kost. Inga lättprodukter, inget margarin, inget bröd etc.
Till frukost idag 1 pkt bacon stekt i en rejäl klick smör, lyft upp baconet på tallriken och gjorde scrambled eggs i stekpannan i fettet som blev kvar(3 ägg + 1 dl grädde).
Enligt Skaldeman så ger mycket fett i kombination med protein att fettförbränningen av kroppens eget fett sätts igång. (Kolhydrater + fett då blir du fet i stället).
Framför allt: Suget efter mat har försvunnit (tidigare kl 0300 på natten brukade jag kolla kylskåpet). Piggare. Livremmen spänns åt mer och mer. Kilona rasar.
Ser att bantning var på tapeten i dec på IS.
Ät naturligt. 6 ägg per dag inget farligt. Kolesterolet blir bättre. Diabetesproblem minskas. Sockersuget försvinner.
Kolla även http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Här finns hur mycket som helst att läsa om detta.
Ni som har övervikt - prova denna metod. Fungerar mycket bra vid kraftig övervikt! Jag ska ta bort 35 kg till åtminstone.
Lycka till!
Antal svar på detta inlägg: 2
Så kan vi säga GI metoden för det är just vad du beskrivit en proteinrik kost som gör dig mätt och ger dig mättnadskänslor längre än vad en kost på mycket kolhydrater ger.

Och GI hade de ju nu kommit fram till inte var så hälsosam som de först trodde.
Rob - massmedia behandlade islutet av mars osakligt en rapport om sambandet mellan lågkolhydrat-högproteinkost och dödlighet.
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/20070402 Vetenskap om kost och hälsa
behandlar denna rapport.
Man kan inte dra den slutsatsen du gör "inte var så hälsosam ".
Det vimlar av rapporter (som många ggr bekostats av industrien) som är dåligt underbyggda.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem