Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bostadspriser

Bostadspriser

Kan man ta up det här då så att man ej blir ut kastade då ????????+

Hoppas att ej räntan skena i väg nu så att det blir allt för mycket då


Stigande bopriser i Stockholm
Priserna på både bostadsrätter och villor fortsätter att skena i Stockholm. Bara under de senaste 12 månaderna har priserna på bostadsrätterna stigit med hela 16 procent i området, medan samma siffra för villor ligger på 6 procent. De stigande priserna beror bland annat på bostadsbristen och på att riksbanken har höjt räntan i långsammare takt än väntat

Det är ta väll priset än då

Stuga på 13 kvadrat till salu för 3.6 miljoner
En blott 13 kvadratmeter stor stuga - som också har ett loft där det finns sovplats - är nu till salu för hela 3.6 miljoner kronor. Stugan är belägen i Breviks skärgård i sydöstra Norge och har en magnifik utsikt. Tomten är också utrustad med en uteplats och egen brygga.
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag glömde att lägga in länken

Stuga på 13 kvadrat


http://www.e24.se/apps/bildspecial/?did=15076206&imgID=0
Ehhh... fanns det en fråga där nånstans?
Jag ändrade rubriken till en som har med ämnet att göra. /Telamundo
Annons
Nej det fans ej någon fråga när man ej vet om man fick ta up det här ämnet
bar att rätan ej ska skena i väg .

Jag kom ihåg när den var i topp då . När man har stora lån
det var ej så trevligt för mig då. Då fick jag arbeta dag och natt för att det skull gå i hopp för mig . Så nu får vi hoppas att det ej blir så. För då kommer det att bli arbetsamt för många .
Analytikerna tror ju på att man får räkna med en bostadsränta på kring 6% inom några år. Det är inte alls något orimligt skulle jag tro. Snarare en mer normal räntenivå mot de senaste årens låga räntor. Man kan ju hoppas att det inte skall behöva skena iväg mer.
Tyvärr kommer nog många drabbas illa även av en nivå på 6%, men detta är något man bör kalkylera med den dag man tecknar lånet. Som det ser ut nu så har nog många tagit mycket högre lån än de borde gjort.
Mitt första hus.. tidigt 1990. .
Vill jag minnas att räntan var 11,75 ..12,25 osv.....

jag tycker inte 6 procent låter orimligt alls.
Det får jag nog hålla med om 6% låter ju bra .Men det är ju bra som det är nu med
Men det är nog många som ej räknad in i sina kalkyler . Dom får problem
Dom har blivet in vaggad i den ränta som vi har haft .
Mmm.. minst två-tre procents höjning, MÅSTE man ha i marginal.
Är nog många som inte räknat så....
Men hur blir det nu då . Om man ej har några lån kvar på sitt hus då . Hur blir det då Med skatten på huset då jag har ej satta mig in i det än. Hoppas att det är non som kan tala om det då.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem