Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Små svarta spindlar

Små svarta spindlar

Är det fler än jag som upplever "invasionen" av de små spindlarna?
Alltid kommer de så här års.
Var kommer de ifrån? Var läggs de ägg som så småningom blir dessa små varelser?
De är inte otäcka eller så, men så många och så snabba....

Det finns säkert någon/några som kan berätta vad det är för "små godingar"!

Jag är nyfiken, men inte rädd.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Idag är de fler än vanligt, de svarta "småttingarna".

Ni är alla välkomna hem till mig och för att titta på min "spindelinvasion", i framför allt badrummet.

De är ganska små, svarta, snabba och kommer antingen en och en eller hela familjen som tar en promenad i mitt badrum och ibland även i övriga rum.

Försöker jag "eliminera" dem, verkar de känna att något är på gång och smiter därför snabbt iväg bakom toastolen, duschen etc där jag inte kan nå dem.

Spindlarna gör ju ingen skada, men jag tycker inte alls om deras närvaro.
Moppan då! Har du inte ringt Anticimex? Hur kan du dela bostad med dessa inkräktare? Usch jag ryser!
Vi hade getinginvasion här en sommar. Vi fick en flaska med nåt starkt från Anticimex som vi kunde spruta på getingboet. De stendog.
Jag giller ju inte spindlarna, men har svårt att tänka mig att Anticimex ska komma och spruta något giftigt. Det känns inte bra heller.

Trots allt är dom ju inte farliga, bara lite "störande" om man säger så!
Annons
Jag ringde Anticimex och frågade om de visste vad de små liven var för några "typer".
"Ingen aning" blev svaret. "Stör dom Dig" var nästa fråga och på den kunde jag bara svara: "bara lite".

"Visst kan vi komma och spruta....". Men där gick gränsen, jag låter de små liven springa omkring och rätt vad det är så försvinner nog hela rasket - hoppas jag.

Jag kan ju iaf rikta duschstrålen mot "svartingarna" och se vart dom tar vägen. Ner i något avlopp förhoppningsvis.

Blir det för jobbigt får jag väl ställa mig på en stege och "skrika lite".

Jag är lite ironisk, men det är en slags försvarsmekanism, för jag tycker INTE om "de små snabba svartingarna med 1000 ben".
Hej Moppan vänta tills det blir mörkt och lys försiktigt med en ficklampa så får du nog syn på deras Mamma, använd då en stor flugsmällare, så försvinner dom små spindlarna om några dagar
Idag är jag försökt "slå ihjäl" ett 20-tal små, snabba svartingar.
Ett 15-tal fick jag tag i, men släktingarna ligger nog och lurpassar någon stans för att hämnas.

Jag gjorde som Du tipsade mig "Thommys", men inte hittade jag någon "mamma". Därav "invasionen" kanske. 20 små svarta är många, väldigt många tycker jag.

Även om de är ofarliga är det inte trevligt att se dem ila över badrumsgolvet.

Jag är övertygad om att en "ny armé" kommer i morgon bitti! Och jag fortsätter min kamp.

Små, mycket små spindlar mot en stor "gammal tjärring", inte särskilt rättvist! Men det är mitt badrum inte deras.
Moppan, och inte betalar de nån hyra heller. Tycker synd om dej!
Det här med spindelfobi är visst lätt att bota. Läste om en kvinna som
var helt fobi. Efter en timmas behandling slog hon ihjäl spindlar på löpande
band. Googgla på Kerstin Hellström. Hon vet hur man gör.

Däremot grodor är jag inte så tänd på, men ingen fobi. Än! He,he

En chalmerist skulle skriva en avhandling om grodor. Han skaffade en
groda. Satte den på bordet och ropade " hoppa". Grodan hoppade.

Han slet av ena bakbenet på grodan. Ropade " hoppa ". Grodan satt still.

Han skrev i sin avhandling. Om man rycker av benen på en groda, så blir
den döv.
Du är bra härlig Du Leiake.
Var får Du allt ifrån? Hur kan Du så mycket?

Jag har blivit ett stort Leiake-fan! Funderar på att starta en klubb

Leiake då!! Va äckligt att dra ett ben av en liten groda.

Om du träffar en groda så pussa den så får du se att du träffar din drömprinsessa! Det blir inte jag för jag är upptagen!!!!!!!!!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem