Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Var ligger den dolda filen

Var ligger den dolda filen

För någon vecka sedan uppstod ett problem i min ena dator.
Jag använder Avant Browser istället för IE. På Avant B finns en sökruta bredvid adressfältet. Standard är att den där söker på Yahoo, men jag har ändrat detta till Google, då jag tycker den är bättre.
Nu finns ju den här funktionen komplettera automatisk i datorn, dvs man kan hitta de tidigare sökorden i en rullgardinsmeny. Av misstag så skrev jag TEST som sökord och nu får jag inte bort detta, och oavsett vad jag nu skriver och sedan trycker Enter, så kommer datorn att söka på Internet efter ordet TEST.
Jag har avinstallerat Avant B. Jag har rensat i alla inställningar bland IE och jag har sökt igenom registret efter alla nycklar som innehåller ordet Avant. Trots detta så när jag sedan ominstallerar Avant, så ligger dessa förb-de sökord kvar.
Jag har försökt att söka i alla dolda filer och mapper efter sökorden, men utan resultat. Var tusan ligger dessa ord sparade?

Alla ni som nu kommer att svara använd Firefox eller Mozilla, gör er inte besvär.
Antal svar på detta inlägg: 5
Har du provat avant browser options? Pröva ladda ner ver 11.5 som är ute nu...
Förresten, installera om den på en annan drive. Typ d: eller f: eller vilka partitioner du nu har.
sätter en tro till att problemet ligger i dat filerna, de återskapas till viss del
själva , och är lite knepiga att raddera för en ovan.

history.dat , index,dat osv
Annons
Jag hittade så småningom en intställning i Avant där jag kan raders sökorden, men jag vill ändå veta var tusan filerna ligger kvar på datorn.
Det kanske är som Göcke skriver. Jag ska kolla dessa dat filer
PerAsk , Avant är bara ett skal på IE, så du får nog leta även i IE katalogerna.

dessa dat filer var populära filer att gömma sig i för ett par år sedan.
eftersom de styrs av systemet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem