Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

ViaSat jobbar sakta

ViaSat jobbar sakta

Hej!

Undrar om dom som sitter i kundtjänsten hos ViaSat inte klarar sitt jobb eller struntar dom i kunderna totalt? Har ett s k tvillingabonnemang och har alltså två boxar till lika många TV-ar. Den ena boxen har lagt ner verksamheten och eftersom den var ny i november -06 så finns det garanti kvar. Ringde kundtjänst och talade om som det var och damen i kundtjänsten sa att hon skulle skicka en portolapp och kollade att adressen stämde. Efter ca 3 veckor hade det inte kommit någonting från ViaSat! Ringde igen och talade med en man (?). Han sa att "vi har skickat en portolapp till er"! Kanske, sa jag ,men inte hit. Då skulle han minsann skicka en ny och kollade adressen igen. Den stämde. Nu har det gått ett par veckor,men någon lapp har inte kommit! Men betala avgiften det ska man trots att vi inte kan använda abonnemanget som det var tänkt! Undrar om det är snigelposten dom anlitar? Att en sån enkel sak ska vara så svår. Väntar dom kanske på att garantin ska gå ut?

Nån mer som har erfarenhet av ViaSat-s "snabba " hjälp?
Antal svar på detta inlägg: 4
Ja därför har jag bytt till Canal Digital Där är dom jätte trevliga.ViaSat är kända för sin dåliga service
Ops det är ju ingen bra reklam för Viasat...Jag har Guld och de få gånger jag behövt anlita kundtjänst/support har det fungerat klockrent...Personligen har jag bara goda erfarenheter.....men tvärtom vad du Christina tycker om CanalDigital.....Tänk så olika det blir.

Passar på att önska er en trevlig vår....
hej, min mamma har haft problem under väldigt lång tid att komma fram till viasat i telefon. De är kö, kan ej ta emot ditt samtal nu försök senare.. Sen tycker man att man borde ju kunna kontakta dem via nätet... Men jovisst det går ju men du får bara ett automatsvar och kan ej få ett personligt svar av dem vad man än skriver i mailet. sen står det i deras automatsvar att om du ej lyckades lösa problemet så ring oss. Tycker det är dålig service.
Annons
Ring och berätta att du vill säga upp abonnemanget. Då frågar de varför såklart, då berättar du händelserna. Då vill de naturligtvis reparera skadan och då vägrar du återta din uppsägning om du inte får minst 3 månaders abonnemang kostnadsfritt. Både viasat och CD får kalla fötter om man vill avsluta sitt abonnemang.

En bekant som är lite om sig och kring sig med sånt här fick sex månader fritt viasat och tre månader fritt CD. Hans argument var att han vill säga upp sitt abonnemang för att det var så mycket erbjudanden för nya kunder och han som gammal kund fick aldrig något utan bara betala och se glad ut.

Ring på abonnemangsnumret, där svaras det minsann...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem