Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Eurovision song contest

Eurovision song contest

I kväll gäller det! Det ska bli kul att se hur det går för The Ark. Jag har inte lyssnat på de andra ländernas bidrag så jag är helt nollställd.
Titta och lyssna, det måste man bara göra, årets höjdare för många.
Att sedan läsa tidningen imorrn är lika kul det.
Samma varje år, FEL LÅT VANN!!

Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Orkade inte heller se eländet till slutet. Kollade nu på morgonen hur det gick. En spegling av migrationen i västeuropa. Alla röstar naturligtvis på sina egna hemländer.

Fjortisarna som röstade fram "The Ark" skall vara glada för allt som blev bättre än 24:de plats.
Skall väst Europa ha en chans i fortsättningen, så måste vi antagligen nedlåta oss att importera låtskrivare från öst Europa, kan inte se att vi någonsin kommer att få en chans i denna numera öst dominerade tävling, där kompisandan tycks vara rådande.
Hela TV-kvällen igår var slöseri med tiden. Sveriges usla standard i ishockey-VM och parodin i ESC fick mig inse att ingenting är som förr

Om vi skall ha en chans i hockey så får för fasen killarna inte vara rädda för transatlanterna och åka omkring majestätiskt på isen likt svanar på en frusen sjö.

ESC kan de lika gärna lägga ner. Så mycket uppenbart fusk i samband med röstningen har jag nog aldrig sett tidigare. Norden röstade på Norden, Östeuropa på sina närmaste grannar, Balkan på Balkan osv. Och ingenting hade med kvalitén på låtarna att göra.

EZ
Annons
Kompisanda, skriver Micke03, ja vilka röstar de skandinaviska länderna på då? Vi röstar ju också på varann Det är ju samma sak, men eftersom det var så många andra länder som röstade på Serbien, så var den väl bäst. Jag minns inte hur den lät.
Den enda låt som jag gillade var den ungerska blueslåten, men den passar kanske inte i ESC.
Visst har du rätt PerA, men vi är ju få länder i Skandinavien, men om man tänker sig vi hade delat upp oss i fler länder, Norrland, Svealand, Götaland, England och Skottland, Irland och nordirland t.ex då hade vi kunnat mäta oss med t.ex forna sovjet, som idag består av en massa länder.

Jag försvarar inte sveriges bidrag, tycker bara att det blivit för mycket inavel i den här tävlingen.
Du är bra klok Du Micke och håller helt med Dig.
Kanske det skulle vara bra med en tävling enbart för oss i Europa - Frankrike, England, Tyskland, Belgien m fl.

Jag inbillar mig att vi har någorlunda lika musiksmak och tävlar därför på lika villkor, även med tanke på befolkningsmängd.

Musik från t ex Ryssland, Balkan, Ungern, Vitryssland m fl tror jag att vi har svårt för att ta till oss.

Eller?
Visst har ESC blivit "östdominerat" ... Men.....
Utan "östs" nyfunna intresse hade skiten lagts ner för länge sedan.

Så enkelt är det......

Ps.... Serbiens ballad var faktiskt riktigt fin!

Nästa år ska vi skicka dit Ronny & Ragge!

/Zap
Jag har svårt för att hålla med Dig Zaphod, eftersom jag inte tycker att deras ballad var "faktiskt riktigt fin".

Och jag tror inte heller att ESC "lagts ner för länge sedan utan östs nyfunna intresse".

ESC kommer att fortsätta att vara omdiskuterat. Men, Du varför ska bara "vår" musiksmak ändras?

Moppan: Nu närmar vi oss själva essensen med forumet ju! *s*
Olika åsikter diskuteras under ordnade former!

Var nånstans i mitt inlägg,påstår jag att "vår" musiksmak ska ändras?
Själv har jag en vid och öppen musiksmak, uppskattar väldigt när t. ex. Turkiets bidrag har österländska toner i sig osv....

Vad jag däremot har lite svårare för, är finnarnas Lordi... Ukrainas. vad det nu var...osv... Det är lätt att det blir en "pajastävling" av det hela.
Dvs... kostymer och galna upptåg som bara drar uppmärksamheten från musiken.

Och det där med röstning... att östländerna bara röstar på varandra?
Hmmm... vem fick Sveriges 12:a? *ler* Finland va?
Som påpekats innan i tråden.. så har det alltid varit, och sannolikt kommer det alltid så förbli.

Min förhoppning är att bra musik kommer att betala sig, oavsett om den kommer från Island, Portugal eller Georgien.

Alltså.. det var såklart ett skämt, men erkänn att det var lite kul med Ronny & Ragge ideén.

/Zap

Tycker att det var dåliga låta över lag Grekland och Sverige var bäst.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem