Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

DC++

DC++

Hej,
Har laddat ner en film ifrån dc++, bra bild men inget ljud? Filmformat xvid, ska jag ha något filter eller? vad hittar man det.
Tacksam för tips.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad måste jag göra och villka saker skall man skriva eller fylla i när man startar, jag kommer inte in ...kan inte ladda når. Måste man skriva sitt IP nr...mvh hjälp
Bengt är du säker på att det finns något ljud på filmen?


Zarko.
Glöm ip och sånt o klicka i passive så kan du söka sen.
men att du inte kommer in är väl för du inte delar ut något, eller huben är full, eller så har du fel uppkoppling.
bengt ladda hem vlc på dc och spela filmen

www.videolan.org eller på dc
Annons
kolla på piratbyrån där finns guider till bla Dc++
xviD finns med i et program som heter Gordian Knot! Sök i Goggle så hittar du det...
herregud vad okunnigt....ac3 codec behövs naturligtvis för ljud för xvid. http://flow.dl.sourceforge.net/sourceforge/ac3filter/ac3filter_0_70b.exe
Tack svettlöken för att du upplyser våran okunnighet.
alla är vi nyfödda någon gång (nybörjare var det =) )
så vi gör så gott vi kan.

En fråga till dej svettlöken: eller ni andra!
har du/ni provat GSpot som söker på filmen och talar om viken codec som skall användas eller finns det andra bra program för detta.
Ja man använder Mplayer (Inte WMP) eller Vlc och skiter i o installera några codecs.
Har installerat Vlc nu och det funkar kanon. Öppnar såna filmer som inte MediaPlayer kan. Dom som inte jag kunde öppna var inte färdigladdade men nu gick det som sagt kanon.
HEJA Vlc!!
Mplayer är lika bra. förutom om du kör linux då för då måste du stoppa in codecs paket innan kompilering.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem