Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Radiokanaler hela världen

Radiokanaler hela världen

tja här har ni 1 bra sida om radiokanaler från hela världen. http://www.shoutcast.com/ -ROCK ON-
Antal svar på detta inlägg: 7
Måste man ha winamp för att kunna streama?

EZ
EZ: Jag lyckades få igång via WMP men bara genom att "lura till mig" stream-länken via winamp först...vet inte om det var en ren allmän fråga du hade men hursomhelst så lyckades jag i alla fall köra samma station via WMP... nu virrade jag kanske till det?
Själv har jag ett program som heter Screamer. Hundratals stationer världen över (inkl Sveriges Radios samtliga). Man kan sortera efter region eller genre, man kan spela in direkt inifrån programmet samt skapa favoritlista. Jag kan faktiskt inte tänka mig en bättre radio
Annons
Jag förstår vad du menar blueId_1! Tyvärr har jag inte Winamp. Får kanske ladda ner den igen. Hade den i början när den lanserades för ca 10 år sedan men tog bort den efter ett tag.

EZ
Några frågor till göcke eller annan! om radioprogramkopiering till HDisken

Hej!

Min svärfar har problem att kopiera ner filer från Sveriges radio
Han kan inte kopiera till sin hårddisk, Han har windows mediaplayer 8
Hur skall han göra. Kan du tipsa mig! eller kan någon annan det?

Han har frågat mig flera gånger. och jag har försökt att förklara för honom hur han skall göra Kan han ha problem med windows? eller är det något annat. Tror du/ni att han kan ha "slarvat bort" nödvändiga filer som måste finnas för att kopiera?

Själv sitter jag med elvan men det är för mig bara att rippa programmet varför har han problem? Det borde vara lika lätt för honom som för mig men som sagt det är det inte! Hjälp mig (och honom)
Gollum1: Kanske detta är svaret på din fråga (klipp o klistra länken):
http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2321&arti
kel=710044#ljudpolicy
Gollum1 , starta en egen tråd om detta så kan vi lyfta fram ditt problem

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem