Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Inkoppling av vanlig CD-Spelare

Inkoppling av vanlig CD-Spelare

En liten fråga

Jag vill kunna koppla in en vanlig CD Spelare på min dator som en AUX
hur skall jag göra? Första gången som jag gör detta. Går det överhuvudtaget eller krävs det något särskilt för detta? kan man koppla den via USB:n eller? rita gärna kopplingschema på detta. och mejla det till gh@etanet.se för övrigt sitter jag med en PIII 450 Mhz Packard Bell
Ljudkort PCI 64A3D Anledningen till att jag frågar är att jag vill kunna mixa och trixa med musik (dels med CD-Rom och extern spelare.) (CD1 och CD2))

Och sedan vill jag be om ursäkt för mitt inlägg om Plan Sverige. Har väl inte läst forumreglerna riktigt antar jag.
Antal svar på detta inlägg: 8
Kan du inte bara köra in CD-spelaren vi mic ingången och ta den vgen med din, blir ju inte så krångligt då, om du gör det kör cd-spelaren på lägsta möjliga ljudnivå.
Annas rippar du dina skivor och kör allt i datorn, finns många program för det ändamålet.
Noflo

Kan du tipsa mig om bra program för ändamålet?
99% av alla ljudkort har på baksidan tre anslutningar som har med ljudet att göra, ljud ut (hörlurar), linje in (aux), och mikrofon in
den första och sista är även kopplad till framsidan på nyare datorer
alla dessa når du att reglera via mixerläget i ljudinställningarna.

skall du spela in , installera audacity som är freeware
Annons
förutom det som Göcke föreslog kan jag rekomendera följande program.
Om du anvnder dig av en nyare version av Nero finns det ett program där.
ett annat program är MixMeister, detta har ag inte testat själm men har hört att det fungerar mycket bra.
Acoustica MP3 Audio Mixer, det är det program som jag har använt mig av för det mästa, tycker att det är väldigt lätt arbetat!
göcke noflo mfl.

Ok!

jag skall testa de olika programmen ni tipsat mig om tack för hjälpen.
Göcke!

Okej! nu har jag laddat ner audacity. men hur fungerar det?
Vet du om det finns en manual för detta program? har letat på www
kan inte hitta den Tycks som länken är utbytt Please help me! Har också läst igenom eller skummat igenom "hjälp-avsnitten"
Här har du en manual på nätet:
http://audacity.sourceforge.net/manual-1.2/

Och här kan du ladda ner den:
http://audacity.sourceforge.net/audacity-manual-1.2.zip
Noflo:

Tack för webbadressen/erna kanske lite lättare nu hoppas jag

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem