Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Paypal

Paypal

Hej , jag undrar om någon har erfarenhet av Paypal , tycker att det verkar vara ett bra sätt att betala på nätet men är osäker på om det är ett säkert sätt .
Undrar även om det fungerar på alla sidor man vill handla av eller om det är bara vissa som man kan handla av ..
Tacksam för svar
Antal svar på detta inlägg: 8
Bea!

Handlar du med betal-kreditkort, så står banken för eventuella förluster.
Kolla så logon är med på din bank eller kort.

Ett ex www.butikit.se

Paypal är nog OK!

www.skype.com/intl/sv/products/waystopay/paypal.html?country=US - 23k
Jo då min bank stödjer dom flesta sajterna , men det jag vill undvika är just att bli dragen vid näsan , jag har nämligen tänkt handla lite cd skivor och kläder från utlandet och är lite osäker på om det verkligen är seriösa aktörer sen finns det ju annat som kan strula " har man märkt på sista tiden" tex så fanns det en svensk sajt med kläder och vid ägarbytet så blev det bara krångel med allt men betalt tog dom :(

Jag vet att man kan fixa ett extra kort(konto) av banken just för handel på nätet men det kostar ju extra , så jag tänkte varför betala extra om man kan skaffa gratis *S*
Jag använder inte skype så att jag betalar för det i o m att jag ringer bara dom som är användare av det ( hela släkten) med andra ord *L*
Men Skype i sig är ju seriöst vad jag vet så det är väl bara och testa och se
Bea.
Frugan handlar flera gånger i veckan, genom E-bay med PayPal och har till dags dato inte haft något problem!
Värkar som dom har bra koll på dom som har konto där, men kolla om dom har bra feedback, som du ska handla av!
Rötägg finns över allt!
Annons
Aha va kul då kanske man ska våga sig på det , jo då ska allt va försiktig me vem jag handlar av / villka , sen kan man säkert råka ut för nåt men det är väl smällar man får ta då *skojar*. Har hon handlat på några utlänska sajter tex kläder eller nåt sånt , det är just med utlänska sajter som jag tycker det är väldigt osäkert har hört lite för mycke skräck exempel ..
Hon har handlat från flera olika i England, några i USA också vet jag, men inte kläder, men tror icke att de är någon skillnad mellan kläder och andra varor!
Nä det är ju inte det , men då vet jag iaf lite och att det verkar fungera *L*

Tackar
Om du handlar från USA så få dom att skicka paketen som present, annars kan du få tull att betala.. Om det är annat du undrar, så fråga! Lycka till.
Aha smart !!!!! tackar för tipset det hade jag inte tänkt på alls .

Tusen tack igen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem