Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skriv ut med - Fine Print

Skriv ut med - Fine Print

Angående det här med att skriva ut och spara olika texter och dokument.

. .
Ett litet tips om hur jag gör för att inte behöva skriva ut allt möjligt på papper med skrivaren. . Utan bara spara texten i en mapp på datorn.
Om jag senare vill eller behöver skriva ut det på papper är det bara att göra det.

Programmet jag använder heter " Fine Print ". . Jag har använt det i flera år nu och det fungerar helt perfekt.

En i mina ögon stor fördel är att jag numera inte behöver spara en massa olika pappersdokument i olika pärmar eller i plast-mappar där det är nästan omöjligt att hitta dem efter något halvår. . Nu sparar jag i olika mappar på datorn typ "Banken", "Instruktioner", "Barnen", "Olika inköp", "Diverse", m.fl. . Då är det mycket lätt att söka och hitta olika texter och dokument som man har sparat.

Ytterligare en stor fördel är att det inte går åt så mycket bläck till skrivaren.
Bläck kostar ju nästan lika mycket som skrivaren numera. . Även om man använder återfyllnigsbara skrivar-patroner.

När man har installerat "Fine Print" hamnar den bland skrivare och då markerar man bara Fine Print som standardskrivare. . Vill man sedan skriva ut något med en skrivare väljer man bara en skrivare när det dyker upp ett fönster före man väljer att skriva ut.
Antal svar på detta inlägg: 3
Låter vettigt!

Är det gratis eller vad kostar det?
Har Du någon länk för information?
axe: Jag hoppas att du tar säkerhetskopior av dokumenten du sparar. Kan vara tråkigt att bli av med viktiga bankpapper etc som kan behövas vid exempelvis deklaration.
Jag glömde att skriva adressen till Fine Print, den är :

www.fineprint.com . . Om jag har förstått det rätt kan man köra en test-period innan man behöver köpa det. . Priset är lite högre än jag kommer ihåg = 39 euro , men för min del har det varit värt det.

Telamundo ! . Givetvis, som jag har skrivit så många gånger tidigare så gör jag "Ghost Backup"-kopior av både partition C:/ och D:/ ca en gång per månad. . Och då har jag säkerhetskopior av alla mappar där jag har sparat
även Fine Print - filer. . Sedan kopierar jag då och då dessa Ghost Backup-filer till en USB-ansluten hårddisk där jag sparar diverse filer.
Från dessa Ghost Backup - kopior kan man sedan antingen återställa hela partitionen eller enskilda mappar eller filer.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem