Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Madeleine

Madeleine

Hur klarar hennes familj denna plåga att inte veta var deras dotter finns just nu - det är för mig en gåta?

Vilken är medias roll i sammanhanget?
Vad kan vi göra, vi som inte "finns på plats".
Vi vet ju vilka spaningsinsatser som finns och arbetar för fullt.
Men ändå?
Jag kan bara inte ta in den fruktansvärda plåga det måste vara för föräldrarna.

Kan vi göra något tror Ni?

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag tror att det är svårt att göra något, hur väl man än vill. Men bara tanken är guld värd, Moppan.

Johan
Jag läste nyss i en av kvällsdrakarna om familjens förtvivlan och hopp. Hur orkar de stå ut med ovissheten?

Om ett av mina barnbarn försvinner ur synhåll när jag handlar på Hemköp exempelvis, då blir jag mycket orolig.

Jag anser att det är helt vansinnigt och illa genomtänkt att lämna barn ensamma i en lägenhet och gå och äta middag på annan plats. Den möjligheten finns inte för mig. Är jag på främmande ort med små barn, måste jag ha total kontroll över deras välbefinnande. Att titta till dem då och då, det räcker inte.

Jag hoppas innerligt att någon lyckas leta rätt på Madeleine välbehållen så hon får återförenas med sina föräldrar och syskon.
Rykten sprids som alltid i sådana här fall Moppan, senast igår såg jag någonstans att någon trätt farm och sagt att han sett henne.

Men det är tyvärr så, att vissa sjuka människor gör så här för att få uppmäksamhet, jag säger inte att så är fallet i denna sak, men misstankarna finns där alltid.

Fantasin kan vara skrämmande, men verkligheten kan ibland vara så frktansvärd att inte ens fantasin räcker till.
Annons
Kan detta verkligen var sant, är det så så är det ju fruktansvärt.

UK News
Parents suspected in Madeleine case, daily claims
Om det nu är sant det som man kan läsa i tidningarna idag, är det värre än vad någon kunnat ana. Föräldrar som drogar sitt barn till döds? Det finns åtminstone inte i min vildaste fantasi.
Jag hoppas att dessa uppgifter trots allt är fel och att man ska hitta den lilla flickan död eller levande och till slut komma fram till att föräldrarna är oskyldiga.
Om så är fallet att föreldrarna är skyldiga. Så tror jag det skett av misstag. Flickan har fått lugnande medel för att inte vakna och bli rädd för att vara ensam medan de var och åt,men det blev för mycke medecin så barnet dog!?
Idag läser vi i tidningarna att föräldrarna återigen anses som skyldiga till flickans försvinnande. När ska detta drama ta slut och den eller de skyldiga träda fram?
Ett fruktansvärt trauma för alla inblandade.
Det kan väl inte vara sant att föräldrarna drogar sitt barn för att gå ut och äta middag???
Drogade å drogade. Helt klart är ju att föräldrarna övergav sina barn för att gå på restaurang, vilket är ett förbannat jävla illa sätt att behandla sina barn på..
Visst kan det vara möjligt att dom gett barnen lugnande eller sömntabletter, och att det sen råkade bli överdoserat.
Hur som helst så kan iallafall inte jag vare sig döma föräldrarna eller tycka synd om dom.

Det vore ju fruktansvärt om dom verkligen är oskyldiga, för då är ju deras liv förstörda. Men dom har betett sig så oansvarigt, så någon form av straff ska dom ha vare sig dom är skyldiga till försvinnandet eller ej.
Tänk att man skall uppförstora en händelse med medians makt att skriva
sanning eller osanning.

Hur många föräldrar lämnar inte sina barn i sängen sovande
och sitter ute i trädgården om de bor i villa.

eller går ned i källaren och matar tvättmaskinen.

det enda vi vet är att de lämnade huset för att äta och att flickan är borta.
allt annat är ju spekulationer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem