Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Födelsedagar

Födelsedagar

Jag tycker det är svårt att hålla reda födelsedagar. Då tänker jag på alla nära och kära, vänner och bekanta som bör uppmärksammas.

Men det finns hjälp. En granne tipsade mig om "birthday", en svensk sida där man kan registrera alla personer man vill uppvakta.

När den aktuella födelsedagen närmar sig, får man ett mejl som talar om att om fyra dagar fyller NN år. På själva födelsedagen kommer också en liten "påminnare".

Helt suveränt för mig som lite för ofta glömmer bort dessa viktiga dagar.
Det fungerar jättebra. Och tjänsten är gratis.

Testa vetja!
Antal svar på detta inlägg: 7
Moppan! Man kan ha en egen fungerande påminnelse om man andvänder sig av Outlook som mail. Då fyller man bara i födelsedatum i kontkater, så får man ca 5 dagar innan en påminnelse när man öppnar Outlook. Det är inte bara födelsedagar man får påminnelser om skriver man in dom saker man skall hålla reda på i kalendern så kommer det upp påminnelse på samma sätt. I båda fallen så måste ju mailen öppnas, sen är det ju vad man har som mail-program.
Till misko
Jag har aldrig använt kontakter i Outlook. Måste du lägga in nytt
vid nytt år eller kommer den ihåg nästa år också??

"birthday.se" kommer ihåg hur många dagar det är kvar ett helt
år i förväg. När man nyss fyllt så står det alltså 364 eller 365 dagar
kvar. Antagligen håller programmet på så till du själv
inte kan läsa längre. he, he.
Dessutom om man är osäker på någons födelsedag tar den reda
på den om du har namn och adress.!!!

Jag säger som Moppan

Testa vetja!
ä , visst kommer den ihåg det du har ställt in även i outlook.
testa vetja. och flaggningen ställer du in för enskild händelse osv.

om händelsen är återkommande per år eller vecka eller månad/dag är valfritt och hur långt fram i tiden den skall påminna dig kan du ställa in.
Annons
Oskar! Allt du lägger i födelsedagar i kontakter ligger kvar år efter år. Men det du skriver i kalendern är ju bara vad som gäller den dagen.
I kontakter måste du skriva det in det under fliken information / födelsedag. Testa på dig själv så får du fram vilken veckodag du är född.
Ja det låter ju bra om man använder outlook , jag använder aldrig den , så hur då få veta när någon fyller??
Har använt Birthday något år o aldrig missat en födelsedag , inte ens min egen
Peter! Jag har kommit dit, att jag vill missa mina födelsedagar å hoppas att jag kunde räkna bakåt istället. Tiden bara rinner iväg, fattar inte hur tusan man har hunnit att sköta ett jobb tidigare. Klockan tickar fortare i nedförsbacken tydligen, för fort går tiden utan man har ett jobb att passa tiden till. Men livet leker å är roligt, man gör det man vill när man vill.
Misko.
Ja dit har jag kommit med, men ibland frågar folk hur gammal jag är o då kollar jag på Birthday.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem