Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Acer TravelMate 4650

Acer TravelMate 4650

Är det någon som har en recoverskiva till denna dator eller vet var man kan få tag i en sådan så snälla hör av Er omgående. jag har köpt en begagnad dator av ovan märke och måste återstålla datorn eftersom det var mycket skit på den.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Raj-Raj!

Har dessvärre ingen skiva till dej, men prova på tradera.com
om du inte redan gjort detta förstås...
Du har också en direkt länk till tradera
i det vänstra hörnet, HÄR på sidan...

Tjo hej o Lycka till!
saxat från ett supportdokument gällande travelmate 4650
"Before you perform the upgrade to Windows Vista it is recommended that you create a CD/DVD backup of either the Acer Recovery CDs which are preinstalled in the hidden partition of your Notebook or a self created user backup which can exist on partition D: of your harddrive and will be shown only by the eRecovery utility. With these backup CD/DVD you will able to go back to your old configuration if you decide to do so."

Recover ligger alltså på en gömd partition på datorn, så du skall kunna skapa en sådan skiva själv om du inte redan har raderat allt på datorn.
Gå in på: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4650.html
och klicka på "How to run e-recovery" för det fullständiga dokumentet som jag hade klippt ut texten ifrån.

Där finns ytterligare beskrivning
Annons
Hej...
Vet inte om det här hjälper dig, men jag fick göra en återställning på en bekants Acer Laptop för ett tag sen och då klarade jag mig utan att använda recoveryskivan.
Gick bara in under program och letade upp Acers återställning, startade det och tror att genom att trycka F8 eller F10 någonstans när det programmet startats återställde det datorn från den dolda partitionen.

Jag skrev upp hela gången i det hela på en lapp, men såklart ligger den nånstans hemma... kan se om jag hittar den ikväll, om det behövs.
Du kan ju leta runt bland Acers program på datorn först, se om Du hittar det själv. Om inte, skriv en rad så ska jag kolla om jag hittar lappen.

//Breeze
Jag är tacksam för alla svar och råd men det är så att han som har ägt datorn innan har formaterat den så det finns ingen partion kvar med operativsystemet. Jag känner ingen som har en Acer så jag vet inte hur jag ska lösa detta!!! Vet inte om man kan köpa en recoveyskiva från Acer men den kostar säkert en hel del så jag hoppas lite till här på IS att någon hygglig själ kan hjälpa mig med detta.

//Raj-Raj
Då kan det nog vara klurigt med just en recoveryskiva, eftersom det på dessa ligger windows till vilket du behöver en licensnyckel. Skulle du få tag på någon annans recoveryskiva så bör ju licensnyckeln vara upptagen. Han som sålde borde ju ha recoveryskiva, men jag antar att så inte är fallet.
Licensnyckeln har jag för den sitter på undersidan av datorn men någon skiva har jag eller säljaren inte heller. Hoppas på att någon kanske hade en recoveryskiva som man kunde köpa eller få en kopia på.
Microsoft kan skicka dig en CD då du har licensnyckeln. Har du förstoringsglas. Det är viktigt att du har helt korrekt kod. Det är inte det
lättaste att se. He,he!!

Vet inte vad det kostar idag. Gå in i en datoraffär så hjälper dom dig.
Du har väl inga misstankar om att den är stulen. (Häleri,farligt)

Recoveryskiva är uteslutet. Den koden är körd!

Tippar 500-700:-. Det skall visst vara Windows XP Pro.
Microsoft kan nog inte skicka eftersom det handlar om en recoveryskiva, men du kanske kan kontakt acer's supportavdelning och be om en ny. Du kan ju säga att du har tappat bort din recoveryskiva istället för att du har köpt begagnat så kanske de är lite mer tillmötesgående.
Telamundo!

Ofattbart dumt av mig. Han säger ju att koden sitter på undersidan, och inte
på CD fodralet. Acer är inte det tyskt. Såg en i Sibbhult som säljer dom nya
IT-bolaget tror jag dom heter.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem