Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Madeleine saknas

Madeleine saknas

Fick dett idag i min e-mail.

PLEASE READ THIS MESSAGE AND FORWARD IT TO EVERYBODY IN YOUR ADDRESS BOOK...



Please read this message and pass it on! !!!!!!!!



As you are aware my niece, Madeleine, is still missing and I am asking everyone I know to send this as a chain letter i.e. you send it to everyone you know and ask them to do the same, as the story is only being covered in Britain, Eire and Portugal. We don't believe that she is in Portugal anymore and need to get her picture and the story across Europe as quickly as possible. Suggestions are welcome.



Phil McCann
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Det har jag också fått.
Med ett bifogat foto på henne.
Jag tycker det verkar skumt!!! Ett sätt att sprida virus på!!
Jag kan ha fel, men det var första tanken som kom.
Typisk skräppost som endast går ut på att flooda folks mailboxar. Sånt skall kastas direkt.
Annons
Har ni rätt så är det det mest vidrigaste jag hört talas om, skulle man verkligen utnyttja en sådan tragedi, som det är för familjen, i syfte att sprida ett virus, sjuka människor finns det det vet vi alla, men detta skulle i så fall ha överskridit all mänsklig förnuft och etik.
Minns hur det var efter Tsunamin! Det finns folk som kan utnyttja allt för egen vinning! Det är vedervärdigt!!!
som Joanna säger Tsunamin och World Trade Center, samt ständigt pågående bluffar om pedofilibekämpning mm.
Enda sättet att få bort de eviga kedjebreven är att inte medverka i ett enda, oavsett avsikten med det.
Men i deras förtvivlan, kan det inte vara så att det här är helt äkta?
Jag är så naiv så jag tror att man på detta sätt också, försöker skaka i vartenda halmstrå i förhoppningen att någon har sett henne.
Måtte man hitta flickande levande. Men.....
Kan man verkligen sprida virus på detta sätt. Jag fick detta mail i exaxt samma skick som jag klistrat in här, ingen länk eller dylikt bara ett helt vanligt e-mail.
Virus sprids väl enbart via bifogad fil.

Jag brukar alltid tänka (virus) när det kommer såna här mail från vänner och bekanta, som princip så skickar jag ALDRIG vidare! Jag kastar.

Ibland dyker det upp att om man skickar detta mail vidare så kan man vinna både det ena och det andra. Jag kastar allt sånt.

Angående Madeleine så ringer det en liten varningsklocka i mitt huvud.
Det gjorde det också när den lilla pojken försvann i närheten av Göteborg.
Det är otäckt när man känner så, men vid flera tillfällen har jag haft den känslan och det har stämt.

Hoppas verkligen att det inte är så och att flickan kommer tillrätta oskadd!
Det är på riktigt.. har stått i kvällstidningarna om det..

http://www.findmadeleine.com/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem