Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista hjälp

Vista hjälp

När jag startade min dator i dag så starade den som vanligt men när den kom till skrivbordet så öppnade den utforskaren och skrivbordet var alldeles svart. Det finns inget aktivitetsfält heller på skärmen. Jag kan starta alla program från utforskaren så allt funkar i datorn, bara det att skrivbordet är helt svart. Jag har installerat om grafikkortet men det hjälpte inte, precis samma resultat. Jag har Vista Ultimate i datorn och det har funkat kanon ända tills i dag när jag startade. jag har också kört en systemåterställare men det blev samma resultat.

Nu står min tro och mitt hopp att det finns någon datakunnig här på IS som vill och kan hjälpa mig att lösa detta.

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 5
Nu har jag fått en bakgrund på skrivbordet genom att gå in i utforskaren och valt en bild men inga ikoner eller aktivitetsfält.
vad får du för resultat när du startar i felsäkert läge.

symtomen du nämner , ser väldigt snarlika ut, som när man raderar sin
katalog i
c:\Documents and settings\ dittanvändarnamn
Jag vet inte vad det var men jag har installerat om min dator och det funkar perfekt igen.

//Raj-Raj
Annons
Om du har ett intern och ett externt graf-kort så kan dessa problem uppstå, kolla manualen för respektive eller gå in på korttillverkarens forum så brukar folk hjälpa till med kända problem.
Jag tror också att det är ett hårdvarufel/problem eller problem med drivrutiner, troligen något med grafiken.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem