Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hårddiskproblem

Hårddiskproblem

När jag startade upp min dator idag efter att ha formaterat den och installerat om Vista så hittar den inte min D:\ disk längre. Jag har kollat i Bios och där ser jag den men går jag in i hanteraren så står det att den är offline. Hur ska jag göra för att få den online igen? Hoppas någon vet hur för jag har mycket program och all min skivsamling på den disken.

//Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Är det ingen som vet hur man gör få att sätta hårdisken online igen? Det måste väl gå på något vis?

//Raj-Raj
Raj-Raj!!

Ett gott råd! Sälj din dator. Du verkar hopplös. Dina problem är större än nationalbudgten. Men du tackar för all hjälp. Det hedrar dig.

Men varför "stöka till det som du gör". Är du pervers på att krångla till allt som har med datorer att göra. He,he!

No hard feelings
Vad är det för dator du har Raj-Raj, kapacitet osv?
Annons
sitter inte på en vista just nu , men gå in under administration/datorhantering och leta reda på diskhantering

finns den där får du mounta den där (ansluta enheten där )
Den här Raj-Raj gör mig gravid. Du har problem så t.o.m Göcke blir stum. Du driver väl inte med oss. Vi hjälper alla till, men du verkar vara ovanligt
korkad. He,he!!

Köp en dator legalt. Läs instruktionsboken. Inga problem. Jag lovar.
Vet inte vad som händer med min dator men det har varit mycket strul med den just nu.

Vad menar du med mounta den Göcke? Jag högerklickar på den här datorn och väljer hantera och där finns datorn men det står att den är offline så vad ska jag göra där?

Jag har idag köpt en legal version av Vista Home så nu ska väl strulet vara slut för min del hoppas jag. Det är som man brukar säga, ärlighet varar längst!!! Hoppas att ni inte tröttnar på mig för allt som jag har bett om hjälp med bara!!!

Datorn som jag har är en Dell Demension 9510

//Raj-Raj
Raj-Raj , tror att vi talar om olika saker.
datorn är en sak och hårddisk en annan. och enhetsbeteckningar något annat.
Har du hårdiskarna med i Bios som du skrev, så var min fråga om du kan se dem via ditt vista OS.
Göcke, jag kan se båda hårddiskarna i Bios och där står det att båda är on. När jag sedan startar om datorn så kan jag inte se mer än c:\ disken i utforskaren. Om jag högerklickar på den här datorn och sedan på hantera så ser jag båda hårddiskarna men D:\ disken är offline står det. Hoppas att du förstår vad jag menar.
Ytterligare ett tillägg är att om jag högerklickar på d:\ disken i hanteraren så har jag tre alternativ, konvertera till standarddisk, egenskaper och hjälp.
Eftersom jag inte vet vad du har gjort tidigare, men med vetskapen om att
Dell med förkärlek skapar parallela raid diskar så kan jag bara uppmana dig att hålla tungan rätt i mun i fortsättningen. eftersom du tydligen inte har
gjort backup på dina fiiler.

endera har du en raid eller en dynamisk disk sedan tidigare. mer finns att läsa här

http://support.microsoft.com/kb/308424/sv" target="_blank">http://support.microsoft.com/kb/308424/sv
http://support.microsoft.
com/kb/309044/EN-US/
osv

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem