Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är humor en bra medecin

Är humor en bra medecin

Kan den rädda liv, tror Ni?
Ett skratt ska ju i alla fall FÖRLÄNGA livet, det har man ju hört!
Hur mycket sanning ligger det i detta då?
Visserligen har jag inga vetenskapliga underlag att presentera...
Men visst måste väl humorn vara BRA för hälsan om inte annat?
I alla fall känner jag det så!
Antal svar på detta inlägg: 4
Inte rädda liv kanske, men i en jobbig stund - vad det nu än må vara - så kan en liten humoristisk kommentar hjälpa till. Det tror jag nog.

Många gånger inom min familj när det blir dispyter av olika slag, är min make fantastisk på att "slänga in" något roligt, så att allt lugnar ner sig och alla ler.

Så Du har Du nog en poäng där. Lite humor kan betyda mycket i många olika sammanhang.

Kan inte låta bli att skänka en tanke till allas vår Povel Ramel. Tänk så mycket han betytt för oss! Med alla sina kluriga, underfundiga, roliga texter.

Ja, jag tror att man med humor kan överbrygga många missförstånd och tråkigheter.
Hej igen gumman!!! ALLTID lika trevligt och ha dej på tråden!!!

Och visst!!! Det kan inte bli riktigare än vad du skriver!!!
Humorn har mycket att säga till om i många olika sammanhang...
Synd bara att en del människor är lite blyga för att visa humor...
Men det är klart att det kan också vara förståeligt i det samhälle som vi idag lever i. Och det är ju ingen humor det heller alla gånger...
Dessutom så är man ju sej själv närmast, som det i alla fall heter!!!

Och det där med Povel, FRUKTANSVÄRT, tråkigt! Tänk vilket geni!!!Och så uppskattad han var sen, i alla generationer!!!
Gick också bort alldeles för tidigt...
Men det brukar ju nästan alltid vara så att vår herre tar hem de bästa av de sina, FÖRST!!!
Men TACK OCH LOV att vi ändå kan njuta av Povel trots att han tvingats att lämna oss. Alla hans EXELLENTA inspelningar t ex!!!Dom finns ju kvar, de flesta i alla fall!!! Och även om det inte riktigt är samma sak som då han
levde så är ju ändock BARA minnet av honom en stor skatt som han lämnade kvar till eftervärlden och som kommer att leva i decennier, var så säker!!!
Och som han slet sen, för att ge av sej själv till oss andra. Det fordras det kraft för. Det vet till och med lilla jag!!!
Detta medverkade nog TYVÄRR också till Povels alltför tidiga bortgång...

Men för mej är han också, trots saknaden, precis lika levande där vid pianot, som ALLTID och ingen underhållare borde ha rätt att ta en ton då han uppträder...
TACK Povel!!!

Och TACK Moppan för att du också gav mej tillfälle att skriva detta ovanstående!!!
Medicin är bra mot humor. Helst fiskleverolja. Då skrattar man inte.

En läkare hade en patient som hostade.
-Här får du en dl. ricinolja. Svep det, sade doktorn.

En kollega kom in och frågade om läget.
-Jag hade en patient med hosta. Jag hällde i honom ricinolja.
- Ricinolja är väl inget som botar hosta.
Han bad sin kollega titta ut genom fönstret.
-Ser du gubben som står på torget och håller sig i stolpenoch kniper med benen.
- Jag lovar dig att han vågar inte hosta. He,he!!
Annons
Mooorrrrrrssning leiake!

Det där vitsen vvva kul jag kan knappt skriva...
Jo du kompis!!! Så har det kunnat gått. Ja om han VÅGAT hosta ja!!!Och det där med fiskleveroljan det minns jag nog än i dag fast det var över 50 år sen...
Min framlidne rara mormor hon var ju liksom lite barnvakt åt mej en gång i antiken...
Men för att kunna handskas med den lille pojken krävdes det ovanligt sofistikerade metoder för den lille Jan-Olof var ju inte som andra barn: Ja JUST det: FISKLEVEROLJAN...
Forts. följer

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem